  • 1. Data: 2012-04-20 13:49:08
    Temat: polska działalność w kraju unijnym
    Od: Katarzyna Wywiał <c...@g...com>

    Witajcie, proszę o wskazówki - być może orientujecie się w
    zagadnieniu.
    Mam polską działalność gospodarczą, wykonywaną od lat - tłumaczenia i
    nauczanie języka obcego. Nie jestem płatnikiem VAT. Obecnie mieszkam w
    Belgii. Pracowałam tu etatowo, w tej chwili szukam pracy. Czy mogłabym
    udzielać lekcji w Belgii mając polską działalność? Rejestracja
    działalności jednoosobowej w BE (independant) wiąże się z dość bolesną
    biurokracją (w porównaniu z PL, naprawdę), jest też sporo danin
    finansowych. Belgijski aparat fiskalny uchodzi za bezlitosny i
    oczywiście nie mam zamiaru ryzykować ani pracować na czarno.
    Naturalnie musiałabym opłacać pełny polski ZUS, czyli ponad 900 PLN,
    ale tutejsze stawki za godzinę lekcji rekompensowałyby to w pełni.
    Tylko - czy mogę? Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2012-04-20 14:46:05
    Temat: Re: polska działalność w kraju unijnym
    Od: kompek <k...@s...pl>

    W dniu 2012-04-20 13:49, Katarzyna Wywiał pisze:
> [...]
    > Naturalnie musiałabym opłacać pełny polski ZUS, czyli ponad 900 PLN,
    > ale tutejsze stawki za godzinę lekcji rekompensowałyby to w pełni.

    kiedys czytalem cos takiego, ze jak masz dzialalnosc w pl to mozesz
    swiadczyc uslugi na terenie calej uni, ale nie moze to przekraczac
    czegos tam - inaczej musisz zarejestrowac lokalnie na terenie belgii

    przypuszczam, ze gdyby dawac np. lekcje przez tylko miesiac, to by sie
    to zalapalo, jesli przez roku juz nie

  • 3. Data: 2012-04-20 15:21:23
    Od: Katarzyna Wywiał <c...@g...com>

    On 20 Kwi, 14:46, kompek <k...@s...pl> wrote:

> [...]
    > czegos tam - inaczej musisz zarejestrowac lokalnie na terenie belgii
    >
    > przypuszczam, ze gdyby dawac np. lekcje przez tylko miesiac, to by sie

    Z tym, że ja nie jestem rezydentem, mam inny status.

  • 4. Data: 2012-04-20 15:30:52
    Od: Katarzyna Wywiał <c...@g...com>

    Przeglądałam tę umowę - zyski przedsiębiorstw, ew. wolny zawód:
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/umowy_miedzynar
    odowe/belgia_konwencja-_tekst_polski,francuski.pdf.

    Hm. Jak myślicie?

  • 5. Data: 2012-04-20 15:51:25
    Od: Katarzyna Wywiał <c...@g...com>

    On 20 Kwi, 15:21, Katarzyna Wywiał <c...@g...com> wrote:

    > Z tym, że ja nie jestem rezydentem, mam inny status.

    Zerknęłam też tutaj:
    Artykuł 12 rozporządzenia 883/2004 w:
    http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/media/_multimedia/2F6
    D8459B1A74F6C8E0280295375F5EA/20110310_123114%209893
    .pdf