    From: Sierp <N...@s...netskasuj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pozyczka od rodzicow - wolna od podatku
    Date: Tue, 29 Jun 2004 23:26:50 +0200

    Witam,

    jako ze kupuje mieszkanie - oczywiscie mam problem.
    Dostaje czesc pieniedzy od rodzicow (formalnie), aby nie miec w razie
    czego klopotow z US - jako ze pieniadze juz raz zostaly opodatkowane,
    wolelibysmy aby drugi/kolejny raz opodatkowane nie byly.
    Wiadomo, ze od kazdego z rodzicow moge dostac ok 9500pln jako pierwsza
    darowizna od 5 lat. Wiadomo, ze moge dostac na cele mieszkaniowe
    od kazdego z rodzicow ok. 9500pln. Wszystko to bez opodatkowania.
    A jak jest z pozyczka? Wyczytalem gdzies, ze kazde z rodzicow
    moze mi dodatkowo pozyczyc po ok. 9500pln bez kosztow
    cywilnoprawnych (czyli de facto bez oplat).
    Tylko nie wiem co dalej.. czyli czy to prawda, jak ma wygladac
    taka umowa pozyczki, czy kolejne splaty musza byc jakos kwitowane
    etc.
    Moglby ktos mnie nakierowac/podpowiedziec?

    Mariusz

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq