1. Data: 2004-06-29 21:26:50
Temat:pozyczka od rodzicow - wolna od podatku
Od:Sierp <N...@s...netskasuj> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jako ze kupuje mieszkanie - oczywiscie mam problem.
Dostaje czesc pieniedzy od rodzicow (formalnie), aby nie miec w razie
czego klopotow z US - jako ze pieniadze juz raz zostaly opodatkowane,
wolelibysmy aby drugi/kolejny raz opodatkowane nie byly.
Wiadomo, ze od kazdego z rodzicow moge dostac ok 9500pln jako pierwsza
darowizna od 5 lat. Wiadomo, ze moge dostac na cele mieszkaniowe
od kazdego z rodzicow ok. 9500pln. Wszystko to bez opodatkowania.
A jak jest z pozyczka? Wyczytalem gdzies, ze kazde z rodzicow
moze mi dodatkowo pozyczyc po ok. 9500pln bez kosztow
cywilnoprawnych (czyli de facto bez oplat).
Tylko nie wiem co dalej.. czyli czy to prawda, jak ma wygladac
taka umowa pozyczki, czy kolejne splaty musza byc jakos kwitowane
etc.
Moglby ktos mnie nakierowac/podpowiedziec?

Mariusz

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

2. Data: 2004-06-30 21:26:34
Temat:Re: pozyczka od rodzicow - wolna od podatku
Od:"Przemyslaw Mrozek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tylko nie wiem co dalej.. czyli czy to prawda, jak ma wygladac
> taka umowa pozyczki, czy kolejne splaty musza byc jakos kwitowane

Lepsza jest darowizna, poczytaj sobie ustawe o podatku od spadkow i
darowizn, z tego co pamietam jezeli nie masz jeszcze mieszkania i
spadek/darowizna jest przeznaczony na Twoje potrzeby mieszkaniowe, to jest
wolny od tego podatku.

3. Data: 2004-07-01 07:43:09
Od:Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 30 Jun 2004 23:26:34 +0200
"Przemyslaw Mrozek" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> darowizn, z tego co pamietam jezeli nie masz jeszcze mieszkania i
> spadek/darowizna jest przeznaczony na Twoje potrzeby mieszkaniowe, to jest

chodzi o to, ze limit darowizn wyczerpany..

Mariusz

4. Data: 2004-07-02 21:49:56
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 1 Jul 2004, Sierp wrote:

> [...]
>+ > wolny od tego podatku.
>+
>+ chodzi o to, ze limit darowizn wyczerpany..

Znaczy już masz (czy już dostałeś) raz mieszkanie ?? Przemysław
każe ci czytać o zwolnieniach *szczególnych* a nie ogólnych...

--
pozdrowienia, Gotfryd