  • 1. Data: 2004-06-29 21:26:50
    Temat: pozyczka od rodzicow - wolna od podatku
    Od: Sierp <N...@s...netskasuj>

    Witam,

    jako ze kupuje mieszkanie - oczywiscie mam problem.
    Dostaje czesc pieniedzy od rodzicow (formalnie), aby nie miec w razie
    czego klopotow z US - jako ze pieniadze juz raz zostaly opodatkowane,
    wolelibysmy aby drugi/kolejny raz opodatkowane nie byly.
    Wiadomo, ze od kazdego z rodzicow moge dostac ok 9500pln jako pierwsza
    darowizna od 5 lat. Wiadomo, ze moge dostac na cele mieszkaniowe
    od kazdego z rodzicow ok. 9500pln. Wszystko to bez opodatkowania.
    A jak jest z pozyczka? Wyczytalem gdzies, ze kazde z rodzicow
    moze mi dodatkowo pozyczyc po ok. 9500pln bez kosztow
    cywilnoprawnych (czyli de facto bez oplat).
    Tylko nie wiem co dalej.. czyli czy to prawda, jak ma wygladac
    taka umowa pozyczki, czy kolejne splaty musza byc jakos kwitowane
    etc.
    Moglby ktos mnie nakierowac/podpowiedziec?

    Mariusz

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2004-06-30 21:26:34
    Temat: Re: pozyczka od rodzicow - wolna od podatku
    Od: "Przemyslaw Mrozek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tylko nie wiem co dalej.. czyli czy to prawda, jak ma wygladac
    > taka umowa pozyczki, czy kolejne splaty musza byc jakos kwitowane

    Lepsza jest darowizna, poczytaj sobie ustawe o podatku od spadkow i
    darowizn, z tego co pamietam jezeli nie masz jeszcze mieszkania i
    spadek/darowizna jest przeznaczony na Twoje potrzeby mieszkaniowe, to jest
    wolny od tego podatku.

  • 3. Data: 2004-07-01 07:43:09
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Wed, 30 Jun 2004 23:26:34 +0200
    "Przemyslaw Mrozek" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > darowizn, z tego co pamietam jezeli nie masz jeszcze mieszkania i
    > spadek/darowizna jest przeznaczony na Twoje potrzeby mieszkaniowe, to jest

    chodzi o to, ze limit darowizn wyczerpany..

    Mariusz

  • 4. Data: 2004-07-02 21:49:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2004, Sierp wrote:

> [...]
    >+ > wolny od tego podatku.
    >+
    >+ chodzi o to, ze limit darowizn wyczerpany..

    Znaczy już masz (czy już dostałeś) raz mieszkanie ?? Przemysław
    każe ci czytać o zwolnieniach *szczególnych* a nie ogólnych...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd