  • 1. Data: 2015-05-27 12:48:55
    Temat: praca za gramanicą a vat
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    mam do wykonania usługę na hali magazynowej w Holandii (wykonanie sieci
    IT, tylko okablowanie, uruchamia to mój kontrahent z Polski)
    Fakturę wystawiam na Polską firmę która twierdzi że do tej pory
    wystawiali im po prostu FV 23%, a oni fakturowali Holenderską firmę bez
    vat. Jednak przy pracach na obiekcie budowlanym vat powinien być chyba
    odprowadzony w kraju wykonywania usługi?
    Może w umowie zmienić zakres prac (nie wiem, jako wypożyczenie
    pracowników do jakiś prac).
    Problem polega na tym że muszę mieć wpisane na umowie miejsce
    wykonywania usługi - bo dojeżdżam tam samochodem, a to koszty...
    Infolinia podatkowa twierdzi że powinienem wystawić fakturę bez vat
    (chyba NP) i zastanawiać się czy przypadkiem nie będę miał kłopotów w
    Holenderskim US
    Chodzi mi tylko o to żeby nikt się przy kontroli nie przyczepił i
    należny podatek był odprowadzony bez nadmiernych komplikacji...

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-05-27 12:49:41
    Temat: Re: praca za gramanicą a vat
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-27 o 12:48, dddddddd pisze:
> [...]
    > Chodzi mi tylko o to żeby nikt się przy kontroli nie przyczepił i
    > należny podatek był odprowadzony bez nadmiernych komplikacji...

    zapomniałem dopisać - moja firma to "jednoosobowa działalność gospodarcza"

    Łukasz

  • 3. Data: 2015-05-28 11:16:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości
> [...]
    >Infolinia podatkowa twierdzi że powinienem wystawić fakturę bez vat
    >(chyba NP) i zastanawiać się czy przypadkiem nie będę miał kłopotów w

    Wiesz ... Holendrom to zasadniczo wszystko jedno.
    Czy wlasciciel hali dostanie fakture bez VAT, czy VAT do nich wplynie,
    ale wlasciciel sobie go odliczy.
    No chyba ze jest z VAT zwolniony i odliczyc nie moze ...

    Ale ... wyciaganie z powyzszego wnioskow przy wypelnianiu deklaracji
    może być zgubne, bo US nie popatrzy na caloksztalt, tylko na "podatek
    nie zostal zaplacony" :-)

    A mialo byc przedsiebiorcom za rzadow PO lepiej ...

    J.

  • 4. Data: 2015-05-28 12:45:26
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-28 o 11:16, J.F. pisze:

> [...]
    > nie zostal zaplacony" :-)
    >
    > A mialo byc przedsiebiorcom za rzadow PO lepiej ...

    myślę że skoro mój kontrahent zgadza się na fv23% to taką wystawię -
    lepiej zapłacić za dużo podatku niż za mało...

    Łukasz