  • 1. Data: 2015-05-27 17:30:08
    Temat: praca za gramanicą a zus ;)
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    Witam,
    Kolejne pytanie odnośnie wyjazdu do pracy do Holandii.
    Mam zamiar jechać tam z jednym pracownikiem (10 innych pozostaje w
    Polsce). Nasz czas pracy to 2-4 dni. Na razie to jednorazowy wyjazd, ale
    być może takie wyjazdy będą częściej.
    Czy koniecznym jest zgłaszanie tego na druku A1 do ZUS i wyrabianie na
    tej podstawie EKUZ jeśli posiadam aktualną EKUZ "wycieczkową" (nie
    związaną z pracą)
    Teoretycznie przed każdym takim drobnym zleceniem powinienem zmarnować
    dodatkowe dwa dni na załatwianie A1 i EKUZ, ale czy w praktyce mogę mieć
    nieprzyjemności jeśli tego nie zgłoszę i wyjedziemy na standardowe karty
    ubezpieczenia?

    Łukasz

  • 2. Data: 2015-05-28 07:57:19
    Temat: Re: praca za gramanicą a zus ;)
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-27 o 17:30, dddddddd pisze:
> [...]
    > Mam zamiar jechać tam z jednym pracownikiem (10 innych pozostaje w
    > Polsce). Nasz czas pracy to 2-4 dni. Na razie to jednorazowy wyjazd, ale
    A czy hasło "wyjazd służbowy" nie załatwia sprawy?
    Jacek

  • 3. Data: 2015-05-28 09:15:56
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-05-28 o 07:57, Jacek pisze:
    > A czy hasło "wyjazd służbowy" nie załatwia sprawy?
    > Jacek

    nie wiem, pytam :)

    ogólnie nie chodzi mi o rozliczenie z pracownikiem, z nim jestem
    dogadany. Wiem też że EKUZ wydana na wyjazd turystyczny załatwi sprawę
    ubezpieczenia poza pracą, pytanie tylko czy będą jakieś problemy jeśliby
    wydarzył się wypadek przy pracy lub kontrola, a EKUZ byłaby wydana w
    celach turystycznych a nie do pracy.
    Myślałem że tak jak wsiadam w auto i jadę do Warszawy, tak wsiądę w auto
    i pojadę do Holandii, w końcu jesteśmy w UE, ale ta papierologia mnie
    dobija...

    Łukasz