  • 1. Data: 2008-09-09 18:03:58
    Temat: praca za granica - jak to rozegrac
    Od: "staszek" <w...@s...mcr>

    Witam.
    Mam pytanie odnosnie pracy za granica i wlasnej DG.
    Jest dosyc atrakcyjna oferta pracy za granica (w UE). Jednak tamta firma nie
    zatrudnia polakow jako tako, lecz po prostu zleca im prace a pracownik
    wystawia im fakture do zaplaty. Czyli taki pracownik zaklada DG w polsce.
    I teraz pytanie jakie podatki i w jakich ilosciach nalezy oddac naszemu
    wspanialemu panstwu. Pracodawca mowil ze cos okolo 9% trzeba bedzie oddac,
    ale z tego co sie zdazylem zorientowac nie jest tak rozowo i bedzie tego
    sporo wiecej. Dodam ze kwota wynagrodzenia to okolo 12tys miesiecznie.
    chcialbym obliczyc na szybki ile z tej kasy by mi zostalo na reke. Bardzo
    bym prosil o jakies wskazowki jak to rozegrac, czyli jaka to musi byc dg
    itd. jestem kompletnie zielony w tych sprawach.

  • 2. Data: 2008-09-09 18:38:12
    Temat: Re: praca za granica - jak to rozegrac
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 20:03, "staszek" <w...@s...mcr> wrote:
> [...]
    > bym prosil o jakies wskazowki jak to rozegrac, czyli jaka to musi byc dg
    > itd. jestem kompletnie zielony w tych sprawach.

    http://vat.pl/zakladanie_firmy_rejestracja_firmy_kro
    k_1_1384.php

    Jak chcesz na szybko obliczyc to zostanie (12000-
    koszty_ktore_wyciagniesz-ZUS)*0,81
    Zakladajac w uproszczeniu ZUS okolo 500zl i koszty zerowe, to zostanie
    jakies 9300.
    Jest jeszcze kwestia VAT - jesli bys go nie musial naliczac to rybka,
    ale jesli
    bys musial dowalic 22%, to pytanie czy te 12000 objeloby tez 22% VAT(o
    ktore bys byl
    wtedy do tylu), czy tez byloby to 12000+VAT i ten VAT by sobie klient
    *jakos* odbieral
    po dwuletniej tulaczce.

  • 3. Data: 2008-09-09 20:49:01
    Od: "staszek" <w...@o...pl>

> [...]
    > ktore bys byl
    > wtedy do tylu), czy tez byloby to 12000+VAT i ten VAT by sobie klient

    dzieki za szybka odpowiedz i dobrego linka.

    teraz mi powiedz co to za " koszty_ktore_wyciagniesz" ?
    zus bedzie z tych niskich (270?) bo to ma byc nowo otwarta dzialalnosc kogos
    kto nigdy jej nie mial, ale mniejsza o to.

    a co z vatem? co znaczy ze "jesli bys go nie musial naliczac to rybka, ale
    jesli bys musial dowalic 22%" "
    od czego to zalezy ?

    oraz to ze klient by sobie jakos go odbieral ?

    generalnie facet (ten za granica, zlecajacy) mowil cos o 9% i zeby
    rejestrowac dzialalnosc w branzy budowlanej, ze wlasnie tam jest najnizszy
    podatek (ale jaki to podatek ?). czy moze po prostu bredzil ?

  • 4. Data: 2008-09-09 21:46:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    staszek wrote:
    > I teraz pytanie jakie podatki i w jakich ilosciach nalezy oddac naszemu
    > wspanialemu panstwu.

    jakies 35% pójdzie się bujać na twoją i moja przyszłą emeryturę oraz
    pocisku w Iraku.

    > Pracodawca mowil ze cos okolo 9% trzeba bedzie
    > oddac,
    pewnie tam , plus jeszcze to co tu.

    Zostanie, ci jakies 7 tys, z tego będziesz musial odłożyć na lekarza i
    farbę do włosów po pierwszej kontroli z US. No i trochę na kary i
    odsetki, bo nie ma cudów zawsze coś znajdą. :)

  • 5. Data: 2008-09-09 22:36:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > pewnie tam , plus jeszcze to co tu.

    Tam, a jako co?

  • 6. Data: 2008-09-10 06:44:55
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    staszek pisze:
> [...]
    > nie zatrudnia polakow jako tako, lecz po prostu zleca im prace a
    > pracownik wystawia im fakture do zaplaty. Czyli taki pracownik zaklada

    Zostane ci jakies 9500 tysiaca (o ile pracodawca jest VATOWCEm -
    prawdopodobnie jest).
    Pamietaj jednak ze z tej kwoty musisz sobie oplacic sprzet - i jesli
    chodzi o komputer to niezbedne licencje, na przyklad sytem operacyjny i
    srodowiscko programistyczne.

  • 7. Data: 2008-09-10 06:51:48
    Od: Tępiciel ekspierdów <d...@o...dfe>

> [...]
    > Pamietaj jednak ze z tej kwoty musisz sobie oplacic sprzet - i jesli
    > chodzi o komputer to niezbedne licencje, na przyklad sytem operacyjny i

    moge wiedziec jak to obliczyles?

    sprzetu zadnego nie potrzebuje bo to on dostarcza:P

  • 8. Data: 2008-09-10 06:52:57
    Od: "staszek" <d...@o...dfe>

  • 9. Data: 2008-09-10 08:16:43
    Od: r...@o...pl

    On 9 Wrz, 22:49, "staszek" <w...@o...pl> wrote:
    ok_1_1384.php

    > dzieki za szybka odpowiedz i dobrego linka.
    >
    > teraz mi powiedz co to za " koszty_ktore_wyciagniesz" ?

    Papier do drukarki, czynsz za biuro, sekretarka etc.

    > zus bedzie z tych niskich (270?) bo to ma byc nowo otwarta dzialalnosc kogos
    > kto nigdy jej nie mial, ale mniejsza o to.

    Racja. W praktyce zaplacisz z kieszeni jakies 120zl, bo spoleczne
    idzie w koszty 100zl
    lub odliczasz je od dochodu a zdrowotne odliczasz w wiekszosci od
    podatku.

    > a co z vatem? co znaczy ze "jesli bys go nie musial naliczac to rybka, ale
    > jesli bys musial dowalic 22%" "
    > od czego to zalezy ?

    Od rodzaju uslug ktore bedziesz swiadczyl. Wygugla ustawe od towarow i
    uslug
    i znajdz art. 27 ust. 3,4. Jesli sie na to lapiesz, to sa to uslugi
    niepodlegajace
    VAT w Polsce i od strony VAT masz spokoj.

    > oraz to ze klient by sobie jakos go odbieral ?

    Musialby pisac wnioski do ministerstwa i zalaczac Twoje faktury,
    a potem czekaz ze dwa lata na zwrot.

    > generalnie facet (ten za granica, zlecajacy) mowil cos o 9% i zeby
    > rejestrowac dzialalnosc w branzy budowlanej, ze wlasnie tam jest najnizszy
    > podatek (ale jaki to podatek ?). czy moze po prostu bredzil ?

    Jest ryczalt ewidencjonowany 8,5% dla niektorych rodzajow
    dzialalnosci,
    ale wszystko zalezy od tego co bedziesz robil - moze sie nie oplacac
    bo jest od przychodu a nie od dochodu.
    No i ryczalt jest niezalezny od ZUS i VAT.

  • 10. Data: 2008-09-10 08:20:33
    Od: r...@o...pl

    On 10 Wrz, 08:52, "staszek" <d...@o...dfe> wrote:

    > moge wiedziec jak to obliczyles?

    Zapewne tak jak jak ja te 9300.
    Najlepiej sciagnij program Druki IPS i formularz PIT-5
    do niego - i wtedy bedziesz mogl sam sobie wyliczyc
    dochod dla konkretnych danych(nie uwzgledniajac tylko VAT)

    > sprzetu zadnego nie potrzebuje.

    No to juz cos, a jakie to uslugi?