  • 1. Data: 2003-10-08 18:36:47
    Temat: pracownik na 1/2 etatu, lista płac
    Od: pito<p...@a...pl>

    jak liczy sie składki na ubezp.społ, zdrowotne, podatek itp. w liscie
    płac za pracownika zatrudnionego na 1/2 etatu???czy te stawki
    procentowe ubezp. dzieli sie na pół czy tylko przyjmuj sie połowę
    wynagrodzenia i od tego wynagrodzenia normalnie wszystko jak leci.??
    I czy mozna do 15 dnia miesiaca zatrudniac pracownika na cały etat, a
    od 16 dnia do ostatniego juz na 1/2 etatu, jesli tak to jak to
    rozliczyc???
    odpowiedzi jesli mozna prosze na maila
    pzdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-10-08 18:53:54
    Temat: Re: pracownik na 1/2 etatu, lista płac
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2003, pito wrote:

> [...]
    >+ procentowe ubezp. dzieli sie na pół czy tylko przyjmuj sie połowę
    >+ wynagrodzenia i od tego wynagrodzenia normalnie wszystko jak leci.??

    Jeśli można spróbować ustalić... to CAŁE wynagrodzenie.
    Które jest w wysokości połowy tego, co by przysługiwało
    za cały etat, jak rozumiem :)
    Czy określiłem dobrze podstawę do obliczania ?
    IMHO - od tego wynagrodzenia "normalne" składki, ale
    pamiętam że specjaliści ZUSolodzy poruszali na grupie
    problem że przy b. małej podstawie czegoś-tam się
    nie płaci - niestety nie pamiętam czego :(
    W każdym razie zapodaj kwotę, to może ktoś skomentuje.

    >+ I czy mozna do 15 dnia miesiaca zatrudniac pracownika na cały etat,
    >+ a od 16 dnia do ostatniego juz na 1/2 etatu, jesli tak to jak to
    >+ rozliczyc???

    Moim zdaniem - tak, "normalnie". Oczywiście warunkiem jest
    porozumienie stron, bo przy jednostronnym wypowiedzeniu
    druga strona ma prawo do "kodeksowego" okresu - a ten
    zawsze skończy się na końcu miesiąca.

    >+ odpowiedzi jesli mozna prosze na maila

    ...ale odpowiedzi na odpowiedzi poproszę na grupę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (z adresu który czyta tylko okazjonalnie)

  • 3. Data: 2003-10-08 22:04:09
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | nie płaci - niestety nie pamiętam czego :(
    | W każdym razie zapodaj kwotę, to może ktoś skomentuje.

    Fundusz Pracy - płaci się przy wynagrodzeniu równym co najmniej minimalnemu
    (a to zależy od stażu pracy), przy czym bierze się pod uwagę wszystkie
    źródła przychodów (pracownik musi złożyć stosowne oświadczenie).

    Także składki zdrowotnej - gdy podatek = 0.

    Andrzej K.

  • 4. Data: 2003-10-08 22:41:47
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > I czy mozna do 15 dnia miesiaca zatrudniac pracownika na cały etat, a
    > od 16 dnia do ostatniego juz na 1/2 etatu, jesli tak to jak to
    ===================
    W ogolnym przypadku sprawa jest dosc zawila. podaj szczegoly
    1. sposob wynagradzania
    2. ilosc dni roboczych do 15 i od 15
    3. stawka miesieczna lub godzinowa
    4. pozostale elementy wynagrodzenia
    5. czy zatrudniony w innych zakladach pracy
    6. Czy mieszka tam gdzie pracuje (w tej samej miejscowosci)
    7. Czy ma ulge
    8. czy ma jaks absencje

    Atomek

  • 5. Data: 2003-10-09 07:29:58
    Od: pito<p...@a...pl>

    > ===================
    > W ogolnym przypadku sprawa jest dosc zawila. podaj szczegoly
    > 1. sposob wynagradzania
    1000 zł pensji na cały etat
    > 2. ilosc dni roboczych do 15 i od 15
    > 3. stawka miesieczna lub godzinowa
    miesieczna
    > 4. pozostale elementy wynagrodzenia
    > 5. czy zatrudniony w innych zakladach pracy
    nie
    > 6. Czy mieszka tam gdzie pracuje (w tej samej miejscowosci)
    tak
    > 7. Czy ma ulge
    ma
    > 8. czy ma jaks absencje
    nie
    > Atomek

    chyba za malo napisalem??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-10-09 08:13:48
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. stawka miesieczna lub godzinowa
    > 4. pozostale elementy wynagrodzenia
    > 6. Czy mieszka tam gdzie pracuje (w tej samej miejscowosci)

    A po co Ci te informacje???

    pozdr Yenn

  • 7. Data: 2003-10-09 08:16:50
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    Użytkownik "pito" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I czy mozna do 15 dnia miesiaca zatrudniac pracownika na cały etat, a
    > od 16 dnia do ostatniego juz na 1/2 etatu, jesli tak to jak to

    1. Podstawa do naliczania skaladek - jest wysokosc wynagrodzenia (nic nie
    dzielisz na pol, nie mnozysz, itp, itd)
    2. Dla potrzeb ZUS nie ma znaczenia, czy to etat czy pol etatu - liczy sie
    tylko wysokosc wynagrodzenia.

    --
    pozdr
    Yenn

  • 8. Data: 2003-10-09 17:10:29
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzielisz na pol, nie mnozysz, itp, itd)
    > 2. Dla potrzeb ZUS nie ma znaczenia, czy to etat czy pol etatu - liczy sie

    ======================
    Oczywiscie ze przy obliczaniu skladek nie maja znaczenia wszystkie te
    informacje. Znaczenie maja jednak przy ustalaniu podstawy. I tak gdyby
    wynagrodzenie wyplacane bylo na poziomie minimalnym, należaloby sprawdzić
    jakie jest wynagrodzenie minimalne - a to zależy od absencji, nominalnego
    czasu pracy i sposobu wynagradzania. W naszym przypadku o wynagrodzenie
    minimalne nie musimy się martwić bo stawaka miesięczna wynosi 1000,-. Druga
    sprawa do ustalenie wynagrodzenia przy zmianie etatu. Sytuacja ta opisana
    jest w rozporzadzeniu o wynagradzaniu za czas przepracowany a dokladnie w
    par.12, aby obliczyc wynagrodzenie nalezy znac:
    a) nominalny czas pracy w godzinach w danym miesiacu
    b) nominalny czas pracy do 15 i od 16-go (zmiana etatu)
    gdyby wystepowaly absencje to jeszcze dodatkowe informacje opisane w par.11
    ww rozporządzenia.

    Nie jest więc tak że jesli w połowie miesiąca następuje zmiana etatu i do
    piętnastego mam 500,- a od 16-go 1000 to pracownik dostanie 750,- (i o te
    750 mi chodziło)

    Atomek