  • 1. Data: 2006-04-04 19:31:59
    Temat: prawidlowy zapis w umowie kupna mieszkania a podatek
    Od: "beka-sky" <c...@i...net.pl>

    Witam

    Zaniepokoił mnie jeden problem podczas sporzadzania umowy przedwstepnej dot
    kupna mieszkania.
    Sytuacja wyglada tak:
    rodzice kupuja na kredyt mieszkanie dla corki
    corka rowniez jest wspolkredytobiorca ale z racji malych zarobkow nie jest
    glownym kredytobiorca.
    poniewaz mieszkanie ma byc dla niej umowe chcielismy sporzadzic z jej
    wiekszosciowym udzialem
    czyli zostanie glownym wlascicielem

    Pytanie czy US nie bedzie sie dopatrywal w takim zapisie darowizny na rzecz
    corki od ktorej trzeba odprowadzic podatek ?
    Jak postapic najrozsadniej, moze jako spadek ?

    Czy moze niepotrzebnie doszukuje sie problemów.

    Adam C.

  • 2. Data: 2006-04-04 22:29:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    beka-sky wrote:
    > rodzice kupuja na kredyt mieszkanie dla corki

    Nie da się czegoś takiego zrobić
    Jak rodzice kupują to albo dla siebie, albo z córką do spóły.

    > poniewaz mieszkanie ma byc dla niej umowe chcielismy sporzadzic z jej
    > wiekszosciowym udzialem
    > czyli zostanie glownym wlascicielem

    Nie da się, będzie współwłaścicielem całości w stopni w jakim włożyła kasę.
    Jeśli będzie inaczej to będzie to darowizna na rzecz córki.

    > Pytanie czy US nie bedzie sie dopatrywal w takim zapisie darowizny na rzecz
    > corki od ktorej trzeba odprowadzic podatek ?

    oczywiście, że tak.

    > Jak postapic najrozsadniej, moze jako spadek ?

    Kupić tak jak jest, z córką do spółki, a po jakimś czasie znieść
    współwłasność.
    Poszukaj hasła zniesienie współwłasności.