  • 1. Data: 2008-02-25 18:23:42
    Temat: problem - wezwanie z US
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    hej dostalem swoje pierwsze wezwanie do US:)
    przedstawie pokrótce w czym problem. W pismie US stwiuerdza:
    "...wobec stwierdzenia bledu rachunkowego - oczywistej omyłki w zlozonej
    dnia 16.10.2007 deklaracji VAT-7 za okres 9/2007 w poz 42 (kwota nadwyzki z
    poprzedniej deklaracji) wykazano 2454 a winno byc 2463 (kwota do
    przeniesienia z deklaracji za 08/2007) wzywa do zlozenia korekty deklaracji
    za wskazany okres oraz za okres 10/2007 wraz z pisemnym uzasadnieniem
    przyczyn korekty..."

    juz doszedlem skad wzial sie blad. Mianowicie przed samym wydrukowaniem
    deklaracji za sierpien (ktora sobie wyliczylem w malej RP) usunalem jedna
    fakture kosztowa. No i druknalem deklaracje. Ale niestety przed druknieciem
    nie aktualizowalem danych. Wynik taki ze deklaracja wyszla tak jakby ta
    faktura kosztowa nadal w systemie byla. No i wyszla kwota do przeniesienia
    2463. W pazdzierniku natomiast program juz stworzyl deklaracje wg
    prawidlowych danych i wyszla kwota w poz 42 - 2454 zl. Tak wiec blad
    odkryty.
    no i pierwsze pytanko jak zrobic korekte? po prostu wydrukowac te dwie
    deklaracje juz ze zmienionymi danymi i zaznaczonym kwadracikiem KOREKTA( a
    moze wszystkie deklaracje az do lutego wlacznie) i po problemie?
    Inna sprawa ze ta fakture kosztowa ktora odksiegowalem znalazlem w
    papierach. Czy moge ja podczas robienia korekty ujac? czy lepiej ja do
    smieci wyrzucic...

    druga rzecz ktora wyszla podczas sprawdzania to okazalo sie ze jedna fakture
    zaksiegowalem zamiast w kwocie netto to w kwocie brutto i od kwoty brutto
    naliczylem jeszcze sobie vat (po prostu pomylilem okienka podczas
    wpisywania). Wolalbym to od razu wyprostowac bo jakby to wyszlo podczas
    kontroli za 4 lata to dopiero musialbym robic korekt.
    Jeszcze sie nie rozliczylem za caly rok tak wiec z dochodowym nie bedzie
    problemu, natomiast jesli chodzi o VAT to poprawic ta fakture i jak wyzej
    druknac koretky?
    A w pismie wyjasniajacym wpisac ze podczas szukania bledu znalazl sie jesze
    inny i stad taka korekta?

    bede wdzieczny za pomoc bo niedlugo musze sie zglosic do kochanego US
    pzdr
    Anax
    drugi pro

  • 2. Data: 2008-02-25 19:02:00
    Temat: Re: problem - wezwanie z US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Anax WRC wrote:

> [...]
    > Inna sprawa ze ta fakture kosztowa ktora odksiegowalem znalazlem w
    > papierach. Czy moge ja podczas robienia korekty ujac? czy lepiej ja do

    Ja bym ujął.
    Też już składałem "podwójną korektę", z tego powodu mnie zresztą
    zaprosili do US :), ale w końcu jak już i tak masz iść... co za
    problem?
    Fakturę bym ze sobą wziął :P a i wydruk z ewidencji VAT, jak nie jest
    za duży, to pewnie pani się ucieszy że ma co włożyć do akt.

    > A w pismie wyjasniajacym wpisac ze podczas szukania bledu znalazl sie jesze
    > inny i stad taka korekta?

    Oczywiście.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2008-02-25 19:02:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Anax WRC w <news:fpv11r$jvv$1@news.interia.pl>:

> [...]

    > fakture kosztowa. No i druknalem deklaracje. Ale niestety przed druknieciem

    Że czego nie zaktualizowałeś?

> [...]
    > odkryty.
    > no i pierwsze pytanko jak zrobic korekte? po prostu wydrukowac te dwie

    A dlaczego chcesz korygować tą za sierpień?

    > a moze wszystkie deklaracje az do lutego wlacznie) i po problemie?

    Ja bym tak zrobił, ale od września począwszy.

    > Inna sprawa ze ta fakture kosztowa ktora odksiegowalem znalazlem w
    > papierach.

    Właśnie dlatego i dlatego co US w tym ^^^^^ raczył napisać ;-)

> [...]
    > zaksiegowalem zamiast w kwocie netto to w kwocie brutto i od kwoty brutto
    > naliczylem jeszcze sobie vat (po prostu pomylilem okienka podczas

    Uuuu... ;-) Sam sobie kontrole zrobiłes , to teraz sie musisz co najmniej
    nabiczować...

    > Wolalbym to od razu wyprostowac bo jakby to wyszlo podczas
    > kontroli za 4 lata to dopiero musialbym robic korekt.

    Jak najbardziej.

    > Jeszcze sie nie rozliczylem za caly rok tak wiec z dochodowym nie bedzie
    > problemu

    Hmm, ktos tu prowadzi księgi niezgodnie z rozporządzeniem? ;P

    > natomiast jesli chodzi o VAT to poprawic ta fakture i jak wyzej
    > druknac koretky?

    A dlaczego chcesz poprawiać fakturę, a nie zapisy w ewidencji?

    > A w pismie wyjasniajacym wpisac ze podczas szukania bledu znalazl sie jesze
    > inny i stad taka korekta?

    I fotografię swoich pleców ze śladami samobiczowania (nie żartuję) ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-02-25 19:25:25
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    To ja się podłączę z pytaniem o pismo wyjaśniające błąd w deklaracji.
    Czy wystarczy wyjaśnić skąd wziął się błąd, czy konieczny jest jeszcze tzw.
    czynny żal? Jeśli tak, to gdzie można znaleźć wzór takiego pisma? (znalazłam
    w google'u jakieś stare z 2003 roku, ale nie wiem, czy to w ogóle jest
    jeszcze aktualne).
    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 5. Data: 2008-02-25 20:39:35
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    .

    > Że czego nie zaktualizowałeś?

    Mala ksiegowosc RP wymaga przy automatycznym wypelnianiu deklaracji
    zaktualizowania danych czyli tak jakby ponownego sciagniecia danych z
    plikow.
    A ja cos zmienilem i nie zaktualizowalem:(

    > A dlaczego chcesz korygować tą za sierpień?

    bo to juz sierpniowa byla bledna, juz w sierpniu powinno byc przeniesienie
    2454 a nie 2463. Juz tutaj blad powstal:)

    > Uuuu... ;-) Sam sobie kontrole zrobiłes , to teraz sie musisz co najmniej
    > nabiczować...

    nie omieszkam:)))

    > Hmm, ktos tu prowadzi księgi niezgodnie z rozporządzeniem? ;P

    eee mam czas na rozliczenie do kwietnia chyba, pitow skladac nie musialem, w
    podatkach mam nadplate:)

    > A dlaczego chcesz poprawiać fakturę, a nie zapisy w ewidencji?

    w sensie ze zapis poprawic oczywiscie

    > I fotografię swoich pleców ze śladami samobiczowania (nie żartuję) ;-)

    nie omieszkam;P

    pzdr
    Anax

  • 6. Data: 2008-02-26 09:24:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Feb 2008, Barbara K. wrote:

    > To ja się podłączę z pytaniem o pismo wyjaśniające błąd w deklaracji.
    > Czy wystarczy wyjaśnić skąd wziął się błąd, czy konieczny jest jeszcze tzw.
    > czynny żal?

    Kilka razy zwracano mi uwagę, jak się zapędzałem, że od "przywrócenia"
    skutecznej korekty już nie:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    (art.81)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-karny-skarb
    owy-1_2_127.html
    (art.16a)
    Ale zakazu składania nie ma, IMVHO jakby miało się okazać ze korekta
    sama w sobie z jakiegoś formalnego powodu była nieskuteczna (np.
    podatnik w nerwach zapomniał podpisać :P) to zawsze jest "druga linia" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-02-26 19:09:41
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802261021260.3956@athlon64...
    > Kilka razy zwracano mi uwagę, jak się zapędzałem, że od "przywrócenia"
    > skutecznej korekty już nie:

    Dzięki wielkie. Na wszelki wypadek dopisałam.
    Pozdrawiam
    Barbara