  • 1. Data: 2008-01-29 21:40:48
    Temat: prowadzenie kilometrowki
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    biore sie za uruchomienie dzialalnosci gospodarczej osoby fizycznej. Chodzi
    o drobne uslugi transportowe. Chce wykorzystywać swoj prywatny samochod i
    interesuje mnie rozliczanie się (przynajmniej w tym roku) na zasadach
    ogolnych. Rozumiem, ze w takiej sytuacji moimi kosztami uzyskania przychodu
    beda wydatki zwiazane z utrzymaniem auta, a wiec paliwo , naprawy itp.
    Moje pytanie brzmi, czy bede musial prowdzic tzw. "kilometrowke" ???

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 2. Data: 2008-01-29 21:58:44
    Temat: Re: prowadzenie kilometrowki
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomasz Gębala wrote:

    > Moje pytanie brzmi, czy bede musial prowdzic
    > tzw. "kilometrowke" ???

    Jeśli auto nie będzie środkiem trwałym
    w tej działalności, to będziesz musiał.

  • 3. Data: 2008-01-30 06:39:58
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naprawy itp.
    > Moje pytanie brzmi, czy bede musial prowdzic tzw. "kilometrowke" ???

    W zasadzie tak, pod warunkiem jednak że samochód mieści się w definicji
    samochodu osobowego:
    ...samochodzie osobowym - oznacza to pojazd samochodowy o dopuszczalnej
    masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, konstrukcyjnie przeznaczony do
    przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, z wyjątkiem:

    a) pojazdu samochodowego mającego jeden rząd siedzeń, który oddzielony
    jest od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą
    przegrodą, klasyfikowanego na podstawie przepisów prawa o ruchu drogowym do
    podrodzaju: wielozadaniowy, van,
    b) pojazdu samochodowego mającego więcej niż jeden rząd siedzeń, które
    oddzielone są od części przeznaczonej do przewozu ładunków ścianą lub trwałą
    przegrodą i u którego długość części przeznaczonej do przewozu ładunków,
    mierzona po podłodze od najdalej wysuniętego punktu podłogi pozwalającego
    postawić pionową ścianę lub trwałą przegrodę pomiędzy podłogą a sufitem do
    tylnej krawędzi podłogi, przekracza 50% długości pojazdu; dla obliczenia
    proporcji, o której mowa w zdaniu poprzednim, długość pojazdu stanowi
    odległość pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a tylną krawędzią
    podłogi części pojazdu przeznaczonej do przewozu ładunków, mierzona w linii
    poziomej wzdłuż pojazdu pomiędzy dolną krawędzią przedniej szyby pojazdu a
    punktem wyprowadzonym w pionie od tylnej krawędzi podłogi części pojazdu
    przeznaczonej do przewozu ładunków,

    c) pojazdu samochodowego, który ma otwartą część przeznaczoną do przewozu
    ładunków,

    d) pojazdu samochodowego, który posiada kabinę kierowcy i nadwozie
    przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy
    pojazdu,

    e) pojazdu samochodowego będącego pojazdem specjalnym w rozumieniu
    przepisów prawa o ruchu drogowym o przeznaczeniach wymienionych w załączniku
    nr 9 do ustawy o podatku od towarów i usług.

    Jeśli to więc jest jakis większy samochód, kilometrówa odpada.

  • 4. Data: 2008-01-30 21:39:21
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    nie, to typowa osobówka

    Czyli muszę kupić jeszcze jakąś księgę do prowadzenia ewidencji przebiegu?
    Tak ?
    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 5. Data: 2008-01-31 08:08:54
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    > nie, to typowa osobówka
    >
    > Czyli muszę kupić jeszcze jakąś księgę do prowadzenia ewidencji przebiegu?
    > Tak ?

    albo tabelke w wordzie zrobic

  • 6. Data: 2008-01-31 21:41:01
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    > albo tabelke w wordzie zrobic

    czyli to nie musi być kupiona książka? A możesz mi podesłać taki plik, albo
    chociaż skan lub foto takiej strony aby wykonać taką tabelkę ?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 7. Data: 2008-02-01 18:58:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    onet wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > albo tabelke w wordzie zrobic

    Znacznie lepiej w Excelu/OOcalcu. Przy okazji można automatycznie wypełnić
    tabelkę "na pierwszej stronie".

    p. m.