  • 1. Data: 2006-11-23 14:20:24
    Temat: przejście z KPiR na KH
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)jednoosobowa DG +osoba wspólpracująca i dwóch etatowcow,od nowego
    roku zaczynaja pełną księgowość.Chiałam sie dowiedziec jakich formalności
    należy dokonac by w/w przejście zostało wykonane bezbłednie z należyta
    starannością.Czy nalezy sporządzić inwentaryzację i na jej postawie BO w
    księgach hadlowych?jak informuję sie US?czy nip 1?jestem zielona w temacie a
    chiałąbym coś wiedzieć ,bardzo proszę Wiedzących i wskazówki...bo google
    jakoś mi niewystarczyły:(
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-11-23 15:12:55
    Temat: Re: przej?cie z KPiR na KH
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 15:20:24 brzoskwiinia <a...@N...alpha.net.pl>
    napisał(a):

    > Witam:)jednoosobowa DG +osoba wspólpracuj?ca i dwóch etatowcow,od nowego
    > roku zaczynaja pe?n? ksi?gowo?ae.Chia?am sie dowiedziec jakich formalno?ci
    > nale?y dokonac by w/w przej?cie zosta?o wykonane bezb?ednie z nale?yta
    > staranno?ci?.Czy nalezy sporz?dziae inwentaryzacj? i na jej postawie BO w
    > ksi?gach hadlowych?jak informuj? sie US?czy nip 1?jestem zielona w
    > temacie a
    > chia??bym co? wiedzieae ,bardzo prosz? Wiedz?cych i wskazówki...bo google
    > jako? mi niewystarczy?y:(
    > pozdrawiam ania

    Fakenszit :)
    Weź jakiegoś doradcę/księgowego zaprzęgnij do transformacji
    bo KH to już nie te przelewki co z KPiR

  • 3. Data: 2006-11-23 16:07:37
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Fakenszit :)
    > Weź jakiegoś doradcę/księgowego zaprzęgnij do transformacji
    > bo KH to już nie te przelewki co z KPiR

    No to wiem,ale nie chce przynajmniej wiedziec co do mnie gada:)
    pozdrawiam ania/

  • 4. Data: 2006-11-23 16:11:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-11-2006 o 17:07:37 brzoskwiinia <a...@N...alpha.net.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > No to wiem,ale nie chce przynajmniej wiedziec co do mnie gada:)
    > pozdrawiam ania/

    Aa to sorry, sam też bym tak zorbiuł :)

    --

    AaUżywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

  • 5. Data: 2006-11-23 16:47:17
    Temat: Re: przejście z KPiR na KH
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chiałąbym coś wiedzieć ,bardzo proszę Wiedzących i wskazówki...bo google jakoś

    w styczniu informujesz tylko naczelnika US, że będziesz prowadziła księgi
    rachunkowe
    potem robisz plan konto, bilans otwarcia, określasz tzw polityke i zasady
    rachunkowości w Twojej firmie

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-24 09:51:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, gasper wrote:

    > Użytkownik "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl> napisał

    Ups...

    > w styczniu informujesz tylko naczelnika US, że będziesz prowadziła księgi
    > rachunkowe

    Wyrażam stanowczy sprzeciw!
    Do 20 stycznia to można sobie wybierać:
    - ryczałt
    - podatek "skalowany"
    - podatek liniowy
    Ale księgi trzeba zgłosić PRZED momentem kiedy stanowią "dokument",
    dokładniej ustawa stanowi "do końca grudnia" - art. 24a.5

    > potem robisz plan konto, bilans otwarcia, określasz tzw polityke i zasady
    > rachunkowości w Twojej firmie

    Zastanów się: PK musi prowadzić od początku roku (jeśli chce), piszesz że
    może zgłosić w styczniu oraz że "potem określa politykę", podczas kiedy
    cały czas mogą mieć już miejsce transakcje :)
    IMO zasady muszą być określone *przed* rozpoczęciem prowadzenia ksiąg!

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-24 10:07:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > IMO zasady muszą być określone *przed* rozpoczęciem prowadzenia ksiąg!

    teoretycznie tak :-)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-24 10:08:44
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Ale księgi trzeba zgłosić PRZED momentem kiedy stanowią "dokument",
    > dokładniej ustawa stanowi "do końca grudnia" - art. 24a.5

    jak 31 grudnia przekroczysz próg a jest święto ? ;)