  • 1. Data: 2008-10-18 11:38:04
    Temat: przekazanie pieniędzy przez przelew
    Od: k...@g...com

    czy jeśli ktoś mi z zagranicy wpłaci pieniądze na me konto które ja
    następnie przekażę dalej, wpłacjąc na jeszcze inne konto też w innym
    państwie - to czy za to płacę jakiś podatek jako tylko i wyłącznie
    pośrednik w transferze pieniędzy)?

    (Chodzi pomoc krewnemu z zagranicy w załatwianiu tutejszego zakupu.)

  • 2. Data: 2008-10-18 11:59:04
    Temat: Re: przekazanie pieniędzy przez przelew
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@g...com wrote:
> [...]
    > pośrednik w transferze pieniędzy)?
    >
    > (Chodzi pomoc krewnemu z zagranicy w załatwianiu tutejszego zakupu.)

    na dwoje babka wróżyła.
    prezydent mówi, że nie
    US zapewne pociągnie jak nie 2% z depozytu nieprawidłowego, to pewnie za
    "pośrednictwo finansowe"
    Gotfryd raz to już precyzował albo tu, albo na pl.soc.prawo.
    W kazdym razie tak prosto nie ma.

  • 3. Data: 2008-10-18 18:59:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2008, witek wrote:

    > US zapewne pociągnie jak nie 2% z depozytu nieprawidłowego, to pewnie za
    > "pośrednictwo finansowe"

    Dla ścisłości: IMHO "może pociągnąć", albo jak kto woli "uznać
    że się należy".
    Po polsku, to może się zdarzyć że US nie bedzie wiedział,
    ale to już jest poza zakresem .prawo.podatki jak mniemam :)

    pzdr, Gotfryd