  • 1. Data: 2004-11-25 14:06:05
    Temat: przepisy - jak najwygodniej od strony technicznej
    Od: a...@o...pl (asko)

    Witam

    Czy moglibyscie podpowiedziec mi w jaki sposob najszybciej korzystac
    z tekstow ustaw, rozporzadzen, wyrokow NSA, interpretacji MF itp?
    Czy macie jakies bazy danych z przepisami do przegladania, sciagacie
    przepisy w pdf, korzystacie on-line?

    Ja na razie mam tylko modem wiec dostep on-line do baz danych w
    internecie odpada, czasem szukam poprzez www.podatki.pl, ale szybkosc
    transferu (max 64 kB/s) jest delikatnie mowiac 'niewystarczajaca'
    moze niedlugo bede miala SDI - na razie nie ma warunkow w TPSA a zaden
    inny operator nie dziala w naszym rejonie.

    Widze ze sporo osob bardzo czesto podaje odpowiednie przepisy
    (bardzo dokladnie) blyskawicznie po pojawieniu sie zapytania
    na grupie. Pewnie wiekszosc ustaw znacie na pamiec (zwlaszcza te
    wazniejsze fragmenty), mi niestety jeszcze duzo czasu zabiera
    znalezienie odpowiedniego przepisu, zwlaszcza gdy szukam go w wersji
    papierowej ustawy ;-(

    Pozdrawiam serdecznie
    Ania

  • 2. Data: 2004-11-25 16:53:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004, asko wrote:
    [...]
    >+ Ja na razie mam tylko modem wiec dostep on-line do baz danych w
    >+ internecie odpada, czasem szukam poprzez www.podatki.pl, ale szybkosc
    >+ transferu (max 64 kB/s) jest delikatnie mowiac 'niewystarczajaca'

    No dobra. A jak już masz w przeglądarce, to w cache ci nie leży ? ;)
    Zacytuję:
    ++++ http://podatki.pl/info/notka.htm
    Nie jest dozwolone bez zgody zarzšdzajšcych prawami do serwisu informacji
    podatkowej sporzšdzanie jakškolwiek technikš
    a następnie udostępnianie publiczne
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    kopii serwisu informacji podatkowej lub jakiejkolwiek jego częœci.
    Zastrzeżenie nie dotyczy kopii stron przechowywanych w publicznie
    dostępnych bazach systemów katalogowych, wyszukiwawczych i indeksujšcych,
    pod warunkiem, że bazy te udostępniane sš bezpłatnie bez żadnych
    dodatkowych warunków wszystkim użytkownikom internetu i udostępnianie
    to nie wišże się z korzyœciami materialnymi dla udostępniajšcego,
    a udostępnianie dotyczy wielu witryn.
    ----

    Zauważ że SAMO ZAPISANIE tekstu ustawy jest Z ZAŁOŻENIA dopuszczalne:
    "goła treść" nie podlega ochronie prawnej (!) - zaś zapisanie
    "upublicznionego dzieła" na własny użytek jest czymś co nazywa się
    "dozwolonym użytkiem osobistym".
    Jak teraz z takiej kopii na HHD coś przeczytasz i cut&paste poślesz
    na grupę to ponadto pracujesz jako "system wyszukująco indeksujący"
    nadto .podatki.pl jest sprzężona z niektórymi forami (bywają tacy
    co NIE WIEDZĄ iż .podatki.pl nie jest "stroną www" !) co nadto
    spełnia warunek "dotyczy wielu witryn" :) i tym bardziej masz (poza
    prawem bezwzględnym :)) moralne zezwolenia autora na "bezpłatne
    udostępnienie" :) przeczytanej ustawy :)
    Oczywiście "kopia na HDD" ma wady: w końcu serwisy są AKTUALIZOWANE !
    I za to dla www.podatki.pl (i innych) należy się przynajmniej nieco
    uznania... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd