  • 1. Data: 2003-05-03 09:28:49
    Temat: przychód poza DG
    Od: "alf" <a...@n...wp.pl>

    Mam takie pytanie do speców od podatków:

    Jaka ustawa/rozporządzenie określa warunki określające wymóg otwarcia
    działaności gospodarczej?
    Podobno niektóre US nie chcą przyjmować od osób prywatnych PIT-5 z
    zadeklarowanym dochodem natury "incydentalnej", jeśli istnieje podejrzenie
    pewnej systematyczności takich dochodów.

    Przykład:

    Tłumacz przysięgły bez DG wykonał w ciągu roku 2 tłumaczenia przysięgłe. Ma
    obowiązke odprowadzenia podatku, to jasne, ale jaki jest tryb faktyczny tej
    czynności?

    A może jest dozwolone doliczenie takich drobnych przychodów, rzędu 50-100 zł
    po prostu do PIT-a rocznego?

    Generalnie, czy od każdego przychodu w trakcie roku istnieje obowiązek
    wysyłania PIT-5 (odprowadzenia zaliczki na poczet podatku doch.), czy też są
    jakieś limity takich przychodów?

    PS. Pytam w imieniu mojej żony, od niedawna tłumaczki przysięgłej, która
    zaczyna mieć tego typu problemy - w jej przypadku rejestracja DG to nonsens
    (~700zł w plecy)

  • 2. Data: 2003-05-03 14:56:44
    Temat: Re: przychód poza DG
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > zadeklarowanym dochodem natury "incydentalnej", jeśli istnieje podejrzenie
    > pewnej systematyczności takich dochodów.

    Coś mi się kołacze w pamięci, że na użytek takich dodatkowych
    dochodów spoza DG jest specjalny PIT, chyba 52 czy jakoś tak.

    Pix