  • 1. Data: 2002-01-03 14:55:07
    Temat: pytanie laika dotyczace umowy o dzielo
    Od: "Mario" <c...@p...pl>

    Moze zabrzmi to glupio, ale kompletnie nie znam sie na PP.

    Wykonywałem w minionym roku oprocz zwyklej pracy, tzw. umowe o dzielo. Mam
    tam wpisane konkretne kwoty wynagrodzenia oraz cos takiego jak oplacony
    podatek od nich.

    Czy to oznacza ze w rocznym zeznaniu podatkowym nie uwzgledniam juz tego
    dochodu? czy zwiekszaja one tzw. uzyskany dochod narastajaco? od ktorego
    pozniej naliczony jest podatek?

    Przepraszam, jesli niezbyt "wyraznie" sie rozpisalem...
    dzieki za jakies uwagi
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-01-03 15:06:48
    Temat: Re: pytanie laika dotyczace umowy o dzielo
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Mario napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >pozniej naliczony jest podatek?

    >To znaczy że wykazujesz w zeznaniu rocznym w wysokości wynikającej z PIT
    jaki otrzmasz lub już otrzmałeś od firmy .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-01-03 15:21:53
    Od: "Mario" <c...@p...pl>

    /cut,cut,cut/

    > jaki otrzmasz lub już otrzmałeś od firmy .
    > Jolka

    Tylko, ze ja od tej firmy nic nie otrzymalem (oprócz zwykłego
    rachunku)....ale moze jeszcze mi dadza.

    W gruncie rzeczy nie bede musial zadnego podatku od tego oplacac - tzn.
    zostal on juz odprowadzony w odpowiedniej wysokosci przez tamten zaklad
    pracy ktory wystawial rachunek tzn. rachunek wystawil w moim imieniu sobie
    ;-) ?

    Mariusz

  • 4. Data: 2002-01-03 19:29:24
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Mario wrote:

    > /cut,cut,cut/

    > Tylko, ze ja od tej firmy nic nie otrzymalem (oprócz zwykłego
    > rachunku)....ale moze jeszcze mi dadza.
    Na wystawienie PIT 8B maja czas do 15 marca (o ile mnie pamięc nie myli z
    tym pitem i terminem).

> [...]
    > pracy ktory wystawial rachunek tzn. rachunek wystawil w moim imieniu sobie

    Tamta firma odprowadziła tylko zaliczkę i musisz ten dochód doliczyć do
    innych, uwzględniając wszystkie koszty uzyskania przychodu jakie będą na
    poszczególnych PITach wyliczone i od całości wyliczyc podatek. Ale od tego
    podatku odejmiesz już zapłacone zaliczki. Może się zdażyć że dostaniesz
    jeszcze zwrot. Od umowy o dzieło potrąca sie zaliczkę 20% a pierwsza stawka
    w skali to 19%. Jeżeli nie załapiesz się na wyższy przedział podatku to na
    99% jeszcze Ci coś oddadzą.

    Maddy
    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-04 08:12:09
    Od: "Mario" <c...@p...pl>

> [...]
    stawka
    > w skali to 19%. Jeżeli nie załapiesz się na wyższy przedział podatku to na

    dzieki za informacje! niestety nie zmieszcze sie w 19% ;-)))) musze moje
    sprawy powierzyc komus kto sie na tym zna :-) bo sam to ja sie raczej dobrze
    nie rozlicze ;-)

    Pozdrawiam
    mariusz