  • 1. Data: 2008-09-22 09:43:22
    Temat: refaktura za paliwo
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Sytuacja moze troche dziwna, ale prawdziwa. Zatankowalem dwukrotnie
    samochod, ktory mam w leasingu na moja DG, biorac omylkowo fakture
    na inna spolke, w ktorej jestem wspolnikiem.

    Czy moge zrefakturowac to paliwo miedzy moimi podmiotami, czy bezpieczniej
    wystawic note korygujaca, ktora zmienia dane odbiorcy?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 2. Data: 2008-09-24 22:02:51
    Temat: Re: refaktura za paliwo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2008, Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > na inna spolke, w ktorej jestem wspolnikiem.
    >
    > Czy moge zrefakturowac to paliwo miedzy moimi podmiotami,

    Jako szary podatnik obstawiłbym tę wersję.
    Ew. problem mogłoby powodować wyjaśnianie takiego postępowania;
    na mój gust objaśnić by to można w ten sposób: "przelałem
    paliwo, bo tu miałem a tam było potrzebne".

    > czy bezpieczniej
    > wystawic note korygujaca, ktora zmienia dane odbiorcy?

    A nie było kiedyś wyroku NSA, że korekta nie może dotyczyć wskazania
    innego faktycznego podmiotu? Znaczy można poprawić literówkę, ale
    nie taki przypadek, że "wpisano złą firmę".
    Jak na mój gust, *formalnie* taka zmiana powinna wyglądać tak, że
    sprzedawca wydaje f-rę korygującą "do zera" na 1. firmę oraz
    wystawia nową f-rę na 2. firmę.
    Na pytanie "co zrobić z datą" nie podejmuję się odpowiedzi
    (skoro własności paliwa NIE odzyskuje to chyba jest problem
    z terminem 7 dni :))

    Czekam na krytykę :D

    pzdr, Gotfryd