  • 1. Data: 2009-01-20 20:39:25
    Temat: rejestracja samochodu osobowego na ciężarowy
    Od: m...@g...com

    Witam
    W marcu 2008 kupiłem używany samochód, który był zarejestrowany jako
    ciężarowyi posiadał kratkę - którą jednak od razu zdjąłem i
    przerejestrowałem samochód na osobowy (gdyż w momencie zakupu przeze
    mnie samochodu kratka nie była mi potrzebna - samochód i tak już nie
    spełniał wymogów do odliczeń VATu od paliwa).
    W związku z wyrokiem ETS zastanawiam się czy będę teraz mógł ponownie
    zarejestrować samochód na ciężarowy aby móc odliczać VAT. Samochód nie
    spełnia ostatnich aktualizacji przepisów o możliwości odliczeń VAT od
    samochodów (mam na myśli np samochodu z 1 rządem siedzeń, odpowiednia
    długość przestrzeni bagażowej itd), posiada jednak ładowność powyżej
    500 kg i może mieć zainstalowaną kratkę - tak jak to zrobił I
    właściciel samochodu w momencie zakupu w salonie.

    Proszę o informację czy zdołam zarejestrować ponownie auto jako
    ciężarowe aby móc odliczać VAT od paliwa?