  • 1. Data: 2004-05-13 09:12:52
    Temat: rejestracja umowy leasingowej na poj. ciezarowy
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Witam,

    Czy leasingujac pojazd ciezarowy (czyli zgodny z tym glupim
    wzorem) musze rejestrowac umowe leasingowa w US? Przeguglalem
    archiwum grupy ale debaty tyczyly glowne pojazdow niezgodnych
    ze wzorem. Ktos podpowie lub odesle gdzie trzeba? jakis deadline
    chyba jutro na to (jesli juz) - do US mam kawalek.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 2. Data: 2004-05-13 09:32:18
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Borszczuk napisał:

> [...]
    > ze wzorem. Ktos podpowie lub odesle gdzie trzeba? jakis deadline
    > chyba jutro na to (jesli juz) - do US mam kawalek.

    No więc w mądrych gazetach piszą, że ciężarówki też to obowiązuje.
    Masz homologację? Co Ci szkodzi zarejestrować? Niezależnie od tego w
    jakim kierunku pójdą interpretacje resortu d.... masz krytą.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 3. Data: 2004-05-13 09:40:04
    Od: /slawek <w...@W...pl>

> [...]

    > ze wzorem. Ktos podpowie lub odesle gdzie trzeba? jakis deadline
    > chyba jutro na to (jesli juz) - do US mam kawalek.

    Teoretycznie nie, tylko że jest mała pułapka w art. 86 ust 5 mianowicie
    "ciężarowość" samochodu jest ustalana na podstawie homologacji - w
    mądrych gazetach zwrócili uwagę, że nie mając świadectwa homologacji na
    ciężarówkę organy mogą uznać ją za samochoód osobowy. Śmieszne ale nie
    niemożliwe. W takim wypadku zarejestrowanie umowy może ochronić d....

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 4. Data: 2004-05-13 09:49:09
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    /slawek wrote:

> [...]
    > ciężarówkę organy mogą uznać ją za samochoód osobowy. Śmieszne ale nie
    > niemożliwe. W takim wypadku zarejestrowanie umowy może ochronić d....

    W dowodzie jak wol "Samochod ciezarowy". Starczy czy jednak nie?

  • 5. Data: 2004-05-13 10:48:39
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5> napisał w
    wiadomości news:c7vg63$pc6$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > W dowodzie jak wol "Samochod ciezarowy". Starczy czy jednak nie?
    Zgodnie z ustawa VAT nie, zgodnie z dowodem rejestracyjnym, rodzajem
    samochodu, zdrowym rozsadkiem, dotychczasowa praktyka gospodarcza..i mozna
    tak dlugo jeszcze tak.
    Generalnie zapewne conajmniej polowa przedsiebiorcow podejmie ryzyko...

    Czy ktos pamieta od kiedy samochody zostaly objete obowiazkiem
    dokumentowania homologacji - bylo w Rzepie, ale mi umknelo:-(

    Pozdrawiam
    Lukasz G.

  • 6. Data: 2004-05-15 09:34:38
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    /slawek wrote:

> [...]
    > mądrych gazetach zwrócili uwagę, że nie mając świadectwa homologacji na
    > ciężarówkę organy mogą uznać ją za samochoód osobowy.

    Jesli dobrze rozumiem to wymóg posiadania wypisu ze świadectwa, homologacji
    przekreśla prawo do odliczania VAT przez te firmy, klóry taki używany
    samochód kupiły. A ja mowie o nowym, w dowodzie ktorego jest "samochod
    ciezarowy" - prziece UM nie rejestruje "na twarz" tylko na podstawie
    dokumentow a te nie powinny byc z kosmosu. Wiec dalej patrzac, na np.
    fakturze zakupowiej widniec bedzie przeciez cos a'la "rodzaj pojazdu:
    ciezarowy" i dalej "Homologacja: PL*numerek*jakis".

    > Śmieszne ale nie
    > niemożliwe. W takim wypadku zarejestrowanie umowy może ochronić d....

    Ustalmy przy tym ze chronimy sie przed (kolejnynm) kretynizmem ustawodawcy w
    tym przypadku. A to trzeba leczyc a nie sie chronic... (Wiem, wiem. Se
    pogadalem).

  • 7. Data: 2004-05-15 11:16:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2004, Łukasz Góralczyk wrote:
    [...]
    >+ Czy ktos pamieta od kiedy samochody zostaly objete obowiazkiem
    >+ dokumentowania homologacji

    To było AFAIR tak: były objęte "od zawsze".
    Tylko nikt nie zwrócił uwagi, że na skutek zmiany przepisu jedynym
    warunkiem "ciężarowości" jest homologacja, a nie wpis w DR
    czy inny wynalazek, wręcz USy i MF w oficjalnych odpowiedziach
    stwierdzały że można zmienić wpis w DR na "ciężarowy" i będzie OK.
    Aż któryś US się zorientował że niekoniecznie, postanowił powalczyć
    - i wygrał przed NSA.
    Skończyło się narastającą falą kontroli "wykrywających uchybienia
    podatkowe w zakresie VAT" i po awanturze w mediach ("szacuje się
    ze może paść 200 000 małych firm") MF przerwał ją (falę) interpretacją
    nakazującą w oparciu o "zasadę zaufania do prawa" stosować do
    "kratkowiczów" zasady "ciężarowości".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)