1. Data: 2004-10-24 10:55:19
Temat:rejestracja w Urzedzie Pracy
Od:"Daniel Piłat" <dpilat@_"BEZ_SPAMU"_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

15 lipca zakonczylem prace poniewaz upłynał czas na ktory byla zawarta i nie
przedluzono ze mna umowy Bylem tam zatrudniony na umowe na czas okreslony
przez 13 miesięcy. Na dzien dziesiejszy nie znalazlem pracy i chciałbym
zarejestrowac sie w urzedzie pracy zeby byc ubezpieczonym i ewentualnie
otrzymywac zasilek do czasu znalezienia pracy.

1.Czy jeżeli dzis mamy pazdziernik a umowa skonczyla sie w lipcu moge
jeszcze zglosic sie do Urzedu Pracy ?
2.Jakie dokumenty trzeba złożyć ?
3.W ktorym urzedzie mam sie zglosic czy w tym miescie gdzie tylko przebywam
aktualnie czy muszę w tym co jestem zameldowany ?

PS. Umowa przez 13 miesiecy trwala ale skladala sie z trzech umów ciągłych
na taki okres czasu.(Nie wiem, czy to ma znaczenie)

Daniel

2. Data: 2004-10-24 13:13:18
Temat:Re: rejestracja w Urzedzie Pracy
Od:"a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

trzeba by w ustawe zajrzec...
ale o ile mnie pamiec nie zawodzi
1. na rejestracje zazwyczaj jest od 30 do 180 dni...wygooglaj ustawe o
przeciwdzialaniu bezrobociu, bo to chyba tam sa szczegoly........
2. trzeba miec oryginaly i kserokopie, swiadectw pracy - wszystkich i dyplom
szkoly (ostatniej ukonczonej), dowod osobisty i legitymacja ubezpieczeniowa
(jezeli nie posiadasz malzonka pracujacego)
3. masz prawo sie zarejestrowac w miejscu zameldowania stalego badz
czasowego (przy czasowym musisz miec dokument potwierdzajacy takie
zameldowanie)

pozdrawiam

Ewa (Kraków)
www.republika.pl/ewa_pasinska

3. Data: 2004-10-25 06:55:02
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Oct 2004, Daniel Piłat wrote:
[...]
>+ 1.Czy jeżeli dzis mamy pazdziernik a umowa skonczyla sie w lipcu moge
>+ jeszcze zglosic sie do Urzedu Pracy ?

Do UP to się zgłosić możesz zawsze.
Natomiast ewentualny zasiłek dla bezrobotnych dostaje się tylko przy
spełnieniu pewnych warunków, m.in. trzeba w ciągu 18 miesięcy mieć
min 12 miesięcy "pracy z płacą nie niższą" - więc w efekcie ponad
6 mies. "spóźnienia" pozbawia zasiłku.
Tak z ciekawości: miałeś ubezpieczenie zdrowotne z innego tytułu
czy lekceważyłeś sobie jego brak ?

--
pozdrowienia, Gotfryd
(memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

4. Data: 2004-10-25 09:13:11
Od:"Daniel Piłat" <dpilat@_"BEZ_SPAMU"_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 6 mies. "spóźnienia" pozbawia zasiłku.
> Tak z ciekawości: miałeś ubezpieczenie zdrowotne z innego tytułu

Dlaczego lekceważyłem ? to chyba proste jeżeli sie nie rejestrowalem w UP
gdyż myślalem ze znajde szybko pracę. Nie znalazlem i dlatego pomyslalem o
ubezpieczeniu.
A poza tym mieszkam poza miejscem zameldowania i tu nie jestem czasowo
zameldowany, jezli mialbym co miesiac wyjeżdzac do UP podpisać się to mijało
by sie z celem gdyz koszt wyjazdu to byłby porównywalny do ubezpieczenia sie
samemu w NFZ (Chyba nie myle sie ze potrzebny jest meldunek w tym miescu
gdzie chce sie zgłosic do UP ? )

Daniel

5. Data: 2004-10-25 11:48:52
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Oct 2004, Daniel Piłat wrote:
[...]
> [...]
>+
>+ Dlaczego lekceważyłem ? to chyba proste jeżeli sie nie rejestrowalem w UP

Nie, panie majster.
Do UP się rejestruje "zaraz". "Zaraz", nie pojutrze.
Bo a nuż tydzień po zwolnieniu zdarzy ci się wypadek....

> [...]
>+ samemu w NFZ (Chyba nie myle sie ze potrzebny jest meldunek w tym miescu

Tego nie wiem :(
Mogłoby być dziwne... więszkość przepisów dopuszcza nieprzepisowe :]
stosowanie się do obowiązku meldunkowego, czyli rozróżnia "miejsce
zamieszkania" od "miejsca zameldowania". Ale... może...

--
pozdrowienia, Gotfryd
(memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

6. Data: 2004-10-25 12:06:12
Od:"a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

odnoscie zameldowania i UP:
podaje przyklad z Torunia

jestem zameldowana na stale w Toruniu, czasowo w Krakowie, w Krakowie sie
zarejestrowalam, ale wakacje spedzalam w Toruniu i Krakow przeslal na moja
prosbe papiery do Torunia, a tam odmowiono mi rejestracji (stwierdzili ze
czasowy maldunek ma pierwszenstwo).... odwolalam sie od durnej decyzji, a
wojewoda zgodzil sie ze mna, ponadto napisal:
" bezrobotny w celu rejestracji...blebleble.... zglasza nie do wlasciwego UP
ze wzgledu na stale lub czasowe zameldowanie, a jezeli nie jest zameldowany-
do UP na ktorego obszarze dzialania przebywa......blebleble.........."

czyli tylko UP w miejscu zameldowania stalego wchodzi w gre w Twoim
przypadku...........