  • 1. Data: 2004-10-24 10:55:19
    Temat: rejestracja w Urzedzie Pracy
    Od: "Daniel Piłat" <dpilat@_"BEZ_SPAMU"_op.pl>

    15 lipca zakonczylem prace poniewaz upłynał czas na ktory byla zawarta i nie
    przedluzono ze mna umowy Bylem tam zatrudniony na umowe na czas okreslony
    przez 13 miesięcy. Na dzien dziesiejszy nie znalazlem pracy i chciałbym
    zarejestrowac sie w urzedzie pracy zeby byc ubezpieczonym i ewentualnie
    otrzymywac zasilek do czasu znalezienia pracy.

    1.Czy jeżeli dzis mamy pazdziernik a umowa skonczyla sie w lipcu moge
    jeszcze zglosic sie do Urzedu Pracy ?
    2.Jakie dokumenty trzeba złożyć ?
    3.W ktorym urzedzie mam sie zglosic czy w tym miescie gdzie tylko przebywam
    aktualnie czy muszę w tym co jestem zameldowany ?

    PS. Umowa przez 13 miesiecy trwala ale skladala sie z trzech umów ciągłych
    na taki okres czasu.(Nie wiem, czy to ma znaczenie)

    Daniel

  • 2. Data: 2004-10-24 13:13:18
    Temat: Re: rejestracja w Urzedzie Pracy
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    trzeba by w ustawe zajrzec...
    ale o ile mnie pamiec nie zawodzi
    1. na rejestracje zazwyczaj jest od 30 do 180 dni...wygooglaj ustawe o
    przeciwdzialaniu bezrobociu, bo to chyba tam sa szczegoly........
    2. trzeba miec oryginaly i kserokopie, swiadectw pracy - wszystkich i dyplom
    szkoly (ostatniej ukonczonej), dowod osobisty i legitymacja ubezpieczeniowa
    (jezeli nie posiadasz malzonka pracujacego)
    3. masz prawo sie zarejestrowac w miejscu zameldowania stalego badz
    czasowego (przy czasowym musisz miec dokument potwierdzajacy takie
    zameldowanie)

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 3. Data: 2004-10-25 06:55:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Oct 2004, Daniel Piłat wrote:
    [...]
    >+ 1.Czy jeżeli dzis mamy pazdziernik a umowa skonczyla sie w lipcu moge
    >+ jeszcze zglosic sie do Urzedu Pracy ?

    Do UP to się zgłosić możesz zawsze.
    Natomiast ewentualny zasiłek dla bezrobotnych dostaje się tylko przy
    spełnieniu pewnych warunków, m.in. trzeba w ciągu 18 miesięcy mieć
    min 12 miesięcy "pracy z płacą nie niższą" - więc w efekcie ponad
    6 mies. "spóźnienia" pozbawia zasiłku.
    Tak z ciekawości: miałeś ubezpieczenie zdrowotne z innego tytułu
    czy lekceważyłeś sobie jego brak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-25 09:13:11
    Od: "Daniel Piłat" <dpilat@_"BEZ_SPAMU"_op.pl>

> [...]
    > 6 mies. "spóźnienia" pozbawia zasiłku.
    > Tak z ciekawości: miałeś ubezpieczenie zdrowotne z innego tytułu

    Dlaczego lekceważyłem ? to chyba proste jeżeli sie nie rejestrowalem w UP
    gdyż myślalem ze znajde szybko pracę. Nie znalazlem i dlatego pomyslalem o
    ubezpieczeniu.
    A poza tym mieszkam poza miejscem zameldowania i tu nie jestem czasowo
    zameldowany, jezli mialbym co miesiac wyjeżdzac do UP podpisać się to mijało
    by sie z celem gdyz koszt wyjazdu to byłby porównywalny do ubezpieczenia sie
    samemu w NFZ (Chyba nie myle sie ze potrzebny jest meldunek w tym miescu
    gdzie chce sie zgłosic do UP ? )

    Daniel

  • 5. Data: 2004-10-25 11:48:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Daniel Piłat wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Dlaczego lekceważyłem ? to chyba proste jeżeli sie nie rejestrowalem w UP

    Nie, panie majster.
    Do UP się rejestruje "zaraz". "Zaraz", nie pojutrze.
    Bo a nuż tydzień po zwolnieniu zdarzy ci się wypadek....

> [...]
    >+ samemu w NFZ (Chyba nie myle sie ze potrzebny jest meldunek w tym miescu

    Tego nie wiem :(
    Mogłoby być dziwne... więszkość przepisów dopuszcza nieprzepisowe :]
    stosowanie się do obowiązku meldunkowego, czyli rozróżnia "miejsce
    zamieszkania" od "miejsca zameldowania". Ale... może...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-25 12:06:12
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    odnoscie zameldowania i UP:
    podaje przyklad z Torunia

    jestem zameldowana na stale w Toruniu, czasowo w Krakowie, w Krakowie sie
    zarejestrowalam, ale wakacje spedzalam w Toruniu i Krakow przeslal na moja
    prosbe papiery do Torunia, a tam odmowiono mi rejestracji (stwierdzili ze
    czasowy maldunek ma pierwszenstwo).... odwolalam sie od durnej decyzji, a
    wojewoda zgodzil sie ze mna, ponadto napisal:
    " bezrobotny w celu rejestracji...blebleble.... zglasza nie do wlasciwego UP
    ze wzgledu na stale lub czasowe zameldowanie, a jezeli nie jest zameldowany-
    do UP na ktorego obszarze dzialania przebywa......blebleble.........."

    czyli tylko UP w miejscu zameldowania stalego wchodzi w gre w Twoim
    przypadku...........