  • 1. Data: 2003-09-17 09:17:27
    Temat: remanent w ciągu roku
    Od: "Bogdan" <b...@i...pl>

    Witam wszystkich.
    Urząd Skarbowy zarządził remanent na dzień 31 lipca. Został on zrobiony i
    uwzględniony w deklaracji PIT-5. I teraz dochodzę do problemu - program
    którego używam ( CDN ) podczas tworzenia następnej deklaracji wstawia mi
    cyfry jakie powstały z różnicy remanentów z poprzedniego miesiąca. I teraz
    nie wiem czy jeżeli raz w ciągu roku robiłem remanent to już do końca mam
    pokazywać te kwoty? Jest to chyba bez sensu bo przecież stany magazynowe się
    zmieniły przez ten miesiąc i teraz te wartości są inne niż były miesiąc
    temu. Wydaje mi się że podczas robienia kolejnego PIT-5 nie biorę już pod
    uwagę różnic remanentowych z poprzedniego miesiąca. Skorygujcie mnie jeśli
    się mylę.
    Pozdrawiam
    Bogdan

  • 2. Data: 2003-09-17 10:44:24
    Temat: Re: remanent w ciągu roku
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwagę różnic remanentowych z poprzedniego miesiąca. Skorygujcie mnie jeśli
    -----------------------------
    Remanent w trakcie roku jest tak jak na koniec bedzie zmieniał wynik dopiero
    w roliczeniu rocznym.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-22 10:10:02
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się
    > -----------------------------
    > Remanent w trakcie roku jest tak jak na koniec bedzie zmieniał wynik

    Chyba nie rozumie co napisala Wiola, wiec napisze jak wg mniejest...

    Skorygowanie kosztow o roznice remanentowe ktorego Pan dokonal "dziala"
    do konca roku. Po prostu nowe kosztydopisuje pan do wylazanych za lipiec...

    A na konec roku jak juz pan zrobi spis z natury znow pan skoryguje koszty...

    Zreszta to jest pewnienapisane w decyzji "o remanencie".

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-09-22 21:59:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > > Jest to chyba bez sensu bo przecież stany magazynowe się
    >+ > > zmieniły przez ten miesiąc i teraz te wartości są inne

    IMO nie szkodzi. "magazyn"[1] na KPiR "rozjeżdża się" razem
    z dochodem z zasady, remanent ma to skorygować.
    Na dany moment, normalnie "na koniec roku": ale nie widzę
    przeszkód żeby zrobić kilka punktów kontrolnych :)
    [1] w cudzysłowiu, bo nie prowadzony księgowo :)

    [...]
    >+ > Remanent w trakcie roku jest tak jak na koniec bedzie
    >+ > zmieniał wynik dopiero w roliczeniu rocznym.
    >+ > Wiola
    >+
    >+ Chyba nie rozumie co napisala Wiola,

    Zeznaję że skompresowała wyjątkowo, też nie nadążam :)

> [...]
    >+
    >+ A na konec roku jak juz pan zrobi spis z natury znow pan skoryguje koszty...

    Też tak myślę.
    IMHO z tego powodu z jakiego w ogóle zaliczki płacimy
    "wg takich zasad jak podatek" (rozl. kosztów, skali itp) :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)