  • 1. Data: 2007-06-18 10:28:41
    Temat: remanent, wyposazenie ?
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie remanentu w dzialalnosci gospodarczej (kpir+vat)

    Firma zajmuje sie dostarczaniem uslug - mala siec telewizji kablowej dla
    dwoch budynkow. Urzadzenia i materialy kupowane sa na biezaco w momencie gdy
    sa potrzebne, nic nie jest kupowane "na zapas". Wszystkie urzadzenia
    montowane sa w budynkach i u klientow, czyli fizycznie ich nie posiadam. Nie
    mam urzadzenia ktorego cena przekracza 1500zl wiec w ewidencji wyposazenia
    tez nie mam nic.

    Natomiast zastanawia mnie remanent. Czy urzadzenia ktore nie sa przeznaczone
    na handel ale sluza do swiadczenia uslug mam ujmowac w remanencie czy nie i
    jaka by byla do tego podstawa prawna?

    pozdrawiam
    krzysiek

  • 2. Data: 2007-06-18 22:09:24
    Temat: Re: remanent, wyposazenie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Jun 2007, dfsfs wrote:

    > Natomiast zastanawia mnie remanent. Czy urzadzenia ktore nie sa przeznaczone
    > na handel ale sluza do swiadczenia uslug

    ...to jest "wyposażenie nieewidencjonowane".

    > mam ujmowac w remanencie czy nie

    Tylko w bardzo rzadkich remanentach ;)

    > i jaka by byla do tego podstawa prawna?

    Rozp. o prowadzeniu KPiR, par.27.3 (obejmuje WSZELKIE wyposażenie,
    również nieewidencjonowane).
    Rozliczenie ma również swój punkt w ustawie (proporcją dochodu do
    przychodu)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-06-19 05:48:11
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > Tylko w bardzo rzadkich remanentach ;)

    to znaczy w rocznym remanencie mam wpisac, czy ten usmiech to sie tyczy
    tylko remanentu likwidacyjengo :-)

  • 4. Data: 2007-06-19 06:04:35
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > to znaczy w rocznym remanencie mam wpisac, czy ten usmiech to sie tyczy
    > tylko remanentu likwidacyjengo :-)

    doczytalem ... zrozumialem :-) te wyposazenie wpisuje tylko w remanencie
    likwidacyjnym

    dziekuje za pomoc
    pozdrawiam :-)

  • 5. Data: 2007-06-19 07:50:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2007 12:28:41 +0200, dfsfs napisał(a):

> [...]
    > mam urzadzenia ktorego cena przekracza 1500zl wiec w ewidencji wyposazenia

    Nie uważam się za specjalistę od tego typu zagadnień podatkowych, ale....

    1. Często urządzenia są elementem większej całości (w twoim
    wypadku instalacji kablowej) i całość tej instalacji może przekroczyć 3500
    zł - wtedy może zostać uznana za wytworzony we własnym zakresie środek
    trwały.

    2. Okablowanie może zwiększać wartość budynku - to się nazywa
    inwestycja w obcych srodkach trwałych i są na to konkretnie artykuły w
    ustawach podatkowych.

    Jednym słowem obawiam się, że twoje stwierdzenie, że jeśli wartość
    urządzenia < 1500 zł to nie musisz się martwić może być "lekkim"
    uproszczeniem. Polecałbym jednorazowe przekonsultowanie tych zagadnień z
    dobrym dordcą podatkowym, który miał już do czynienia z tego typu firmami.

  • 6. Data: 2007-06-19 09:03:17
    Od: "dfsfs" <...@...com>

> [...]
    > dobrym dordcą podatkowym, który miał już do czynienia z tego typu firmami.

    hmm ale jesli zrobie tak by na jednym budynku nie bylo sprzetu o wartosci
    powyzej 3500zl i instalacja na kazdym budynku dziala niezaleznie to w takim
    przypadku tez powinienem sie martwic ?

    z drugiej strony jesli sprzet ktory rozdaje nie musi byc wykorzystywany bo
    klient moze podlaczyc swoj sprzet to czy jest to elemet wiekszej calosci czy
    nie? :-)