  • 1. Data: 2007-12-03 12:43:49
    Temat: rozliczenie matki z dzieckiem
    Od: "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl>

    Witam, może ktoś mi pomoże w kwestii rozliczenia rocznego za 2007rok. W
    czerwcu urodziłam dziecko, pod koniec sierpnia wzięłam ślub z ojcem tego
    dziecka. Ponieważ nie jesteśmy pełny rok małżenstwem nie możemy rozliczyć
    się wspólnie. Czy w takim razie mogę ja rozliczyć się jako osoba samotnie
    wychowująca dziecko? dodam że ojciec tego dziecka nie był zameldowany przed
    ślubem ze mną i z dzieckiem. Czy musimy jakoś specjalnie udowadniać
    urzędowi skarbowemu fakt że małżonek przed ślubem ze mną nie mieszkał? Pani
    w urzędzie skarbowym powiedziała że nie przysługuje mi prawo preferencyjnego
    rozliczenia i przyznam że trochę mnie to zaskoczyło.

  • 2. Data: 2007-12-03 12:59:25
    Temat: Re: rozliczenie matki z dzieckiem
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bo_tt600s" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pani w urzędzie skarbowym powiedziała że nie przysługuje mi prawo
    > preferencyjnego rozliczenia i przyznam że trochę mnie to zaskoczyło.

    Możesz sobie odliczyć to trochę ponad 1000 zł z racji wychowywania dziecka,
    ale wspólnie rozliczać się faktycznie nie możesz ani z mężem ani z
    dzieckiem.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 3. Data: 2007-12-03 13:08:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:
> [...]
    >

    > Możesz sobie odliczyć to trochę ponad 1000 zł z racji wychowywania dziecka,
    > ale wspólnie rozliczać się faktycznie nie możesz ani z mężem ani z

    a dlaczego?
    w ustawie nigdzie nie jest powiedziane, że samotnym rodzicem masz być
    cały rok bądź też masz nim być d niu 31 grudnia.

  • 4. Data: 2007-12-03 14:41:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bo_tt600s wrote:
> [...]
    > w urzędzie skarbowym powiedziała że nie przysługuje mi prawo preferencyjnego
    > rozliczenia i przyznam że trochę mnie to zaskoczyło.

    5. Za osobę samotnie wychowującą dzieci uważa się jednego z rodziców albo
    opiekuna prawnego, jeżeli osoba ta jest panną, kawalerem, wdową, wdowcem,
    rozwódką, rozwodnikiem albo osobą, w stosunku do której orzeczono separację
    w rozumieniu odrębnych przepisów. Za osobę samotnie wychowującą dzieci
    uważa się również osobę pozostającą w związku małżeńskim, jeżeli jej
    małżonek
    został pozbawiony praw rodzicielskich lub odbywa karę pozbawienia wolności.

    Art. 5 nie określa żadnego terminu bycia osobą samotnie wychowującą.
    Moim zdanim możesz się rozliczyć wspólnie z dzieckiem.