  • 1. Data: 2007-10-08 16:20:49
    Temat: rozliczenie roczne
    Od: "lo_gratto" <s...@n...pl>

    witam,

    ożenilem się:)
    dotychczas rozliczylem się w woj. A gdzie jestem zameldowany. Teraz chce
    rozliczac sie z żoną w woj. B, gdzie ona jest zameldowana. Ja jestem ciągle
    zameldowany w woj. A. Co powinienem zgosic, gdzie i do kiedy. Dotyczy
    rozliczenia br. w roku przyszlym.

  • 2. Data: 2007-10-08 17:10:40
    Temat: Re: rozliczenie roczne
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    lo_gratto w <news:fedled$mus$1@inews.gazeta.pl>:

    > ożenilem się:)

    Gratulować czy wspułczuć? ;-)

    > dotychczas rozliczylem się w woj. A gdzie jestem zameldowany. Teraz chce
    > rozliczac sie z żoną

    A ślub był w 2006 lub wcześniej...?

    Jeśli nie to [1]

    > w woj. B, gdzie ona jest zameldowana. Ja jestem ciągle
    > zameldowany w woj. A. Co powinienem zgosic,

    Zamieszkać i zameldować się w mieszkaniu żony (czyli tam gdzie żona
    mieszka), zgłosić zmianę adresu w bankach, pracodawcy (ten zgłosi do US) lub
    samemu do US...

    > gdzie i do kiedy.

    Meldunek najpóźniej 4 dnia chyba, zmiany w US, OIDP to 30 dni

    > Dotyczy rozliczenia br. w roku przyszlym.

    [1] o ile nie zmienią, to najwcześniej wspólne rozliczenia za 2008

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-10-08 17:17:58
    Od: "lo_gratto" <s...@n...pl>

    slub byl w zeszlym roku. Nie rozmumiem tylko czemu mam sie przemeldowywać?
    To, że jesteśmy małżenstwem to wcale nie znaczy, że razem mieszkamy;)

  • 4. Data: 2007-10-08 17:47:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    lo_gratto w <news:fedopj$71o$1@inews.gazeta.pl>:

    > slub byl w zeszlym roku.

    No to luz... ;)

    Wspólny PIT roczny poprawnie wypełniony i jazda.

    > Nie rozmumiem tylko czemu mam sie przemeldowywać?

    Ja nic o przemeldowywaniu nie pisałem.

    > To, że jesteśmy małżenstwem to wcale nie znaczy, że razem mieszkamy;)

    Ta, pewnie... A nawet gdyby, to sie za jakiś czas bedziesz pytał jak
    Internet odliczyć bo droższy niż 760 jest.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-10-08 18:28:05
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    > Zamieszkać i zameldować się w mieszkaniu żony (czyli tam gdzie żona
    > mieszka), zgłosić zmianę adresu w bankach, pracodawcy (ten zgłosi do
    US)
    > lub samemu do US...

    Pracodawca nie wysyła żadnych danych do US /za wyjątkiem wniosku o nip,
    no i rozliczeń rocznych/. Pracodawca jedynie informuje ZUS o takich
    zmianach jak miejsce zamieszkania.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2007-10-08 18:53:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Nikiel ;-) w <news:fedsro$u6q$1@node1.news.atman.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    [...]
    > Pracodawca nie wysyła żadnych danych do US /za wyjątkiem wniosku o nip,
    > no i rozliczeń rocznych/. Pracodawca jedynie informuje ZUS o takich
    > zmianach jak miejsce zamieszkania.

    Dla niektórych płatnikiem (pracodawcą) jest organ emerytalny lub rentowy ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-10-08 20:03:26
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    musisz wypełnić NIP-3 z nowym adresm zamieszkania (nie zameldowania !!!!)
    żadnego dokumentu o zamieszkaniu (nie zameldowaniu) nie muszisz mieć

  • 8. Data: 2007-10-08 21:35:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lo_gratto wrote:

    Do US ląduje NIP-3 jeżeli jakakolwiek dana na NIP-3 się zmieniła.
    Żonie pewnie nazwisko i numer dowodu i któremuś z was pewnie adres
    zamieszkania.
    US nie obchodzi adres zameldowania.

  • 9. Data: 2007-10-09 13:27:26
    Od: "lo_gratto" <s...@n...pl>

    dziekuje wszystkim za odpowiedzi

    Tylko jedna spraw nip3. Czy ma to znaczenie w kontekście możliwości (lub
    braku) wspólnego rozliczenia zmiana tego nip3 w roku przyszłym (tak
    teoretyzuje)?

  • 10. Data: 2007-10-09 13:38:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lo_gratto wrote:
    > dziekuje wszystkim za odpowiedzi
    >
    > Tylko jedna spraw nip3. Czy ma to znaczenie w kontekście możliwości (lub
    > braku) wspólnego rozliczenia zmiana tego nip3 w roku przyszłym (tak
    > teoretyzuje)?

    Nie rozumiem.
    NIP-3 masz złożyć w ciągu 30 dni od zmiany danych.
    Niezaleznie do tego czy się rozliczasz wspólnie oddzialnie, czy w ogóle
    się nie rozliczasz.