  • 1. Data: 2008-10-11 12:52:42
    Temat: ryczalt
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Witam

    W jaki sposob osoba ktora wybrala ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
    jako forme rozliczenia moze wykazac stan majatkowy firmy, w jakiej kondycji
    ona sie znajduje ? Google wyplulo mi jedynie obowiazek prowadzenia ewidencji
    przychodów, czy to jest wystarczajace do okreslenia owego stanu majatkowego
    ? Konkretnie chodzi o rolnika z ogromna liczba hektarow (uzytkow rolnych).

    Jakie inne dokumenty moga swiadczyc o tym, w jakiej kondycji jest jego
    firma, jakie ma budynki, maszyny, sprzet, samochody, jak ze stanem
    finansowym etc. ?

    Sorry za takie pytanie, ale jestem konpletnym laikiem w tym temacie.

    Dziekuje

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 2. Data: 2008-10-11 12:55:30
    Temat: Re: ryczalt
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    [ciach]

    > Sorry za takie pytanie, ale jestem konpletnym laikiem w tym temacie.
    ~~~~~~~~~~

    Co da sie zauwazyc :D

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 3. Data: 2008-10-11 21:03:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2008, ra9om1ak wrote:

> [...]
    > jako forme rozliczenia moze wykazac stan majatkowy firmy, w jakiej kondycji

    A to "wykazanie" to dla kogo?
    Z ewidencji podatkowej niekoniecznie wynika cokolwiek odnośnie kondycji
    firmy. I to nie tylko na ryczałcie.

    > Konkretnie chodzi o rolnika z ogromna liczba hektarow (uzytkow rolnych).

    Kondycję tych hektarów określają wpisy w niejawnych działach
    ksiegi wieczystej ;) (po polsku: hipoteka).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-10-11 21:33:58
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A to "wykazanie" to dla kogo?

    podatki lokalne, a wiec burmistrz, wojt, etc. dokladniej chodzi o wykazanie
    stanu finansowego firmy w celu umorzenia podatku od nieruchomosci, rolnego i
    lesnego (zla kondycja finansowa owego rolnika)

    > Z ewidencji podatkowej niekoniecznie wynika cokolwiek odnośnie
    > kondycji firmy. I to nie tylko na ryczałcie.

    Wiec skad ?

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 5. Data: 2008-10-12 09:36:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykazanie stanu finansowego firmy w celu umorzenia podatku od
    > nieruchomosci, rolnego i lesnego (zla kondycja finansowa owego rolnika)

    A skąd rolnik wie że jest w złej kondycji finansowej?

  • 6. Data: 2008-10-12 10:09:06
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Cavallino wrote:

    > A skąd rolnik wie że jest w złej kondycji finansowej?

    Znikad. Wlasnie probuje to wykazac. Czym, jak ?

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 7. Data: 2008-10-12 11:57:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Znikad.

    ROTFL !!!
    Czyli sam nie wie w jakiej jest kondycji, ale jest przekonany że w złej?
    Typowe. ;-)

    > Wlasnie probuje to wykazac. Czym, jak ?

    Nie ma zakazu prowadzenia ksiąg rachunkowych na własne potrzeby.

  • 8. Data: 2008-10-12 16:16:36
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Cavallino wrote:

    > ROTFL !!!
    > Czyli sam nie wie w jakiej jest kondycji, ale jest przekonany że w
    > złej? Typowe. ;-)

    Nie moja wina, ze ktos na sile nie chce placic podatkow i udaje bidola majac
    2000 hektarow. _To_ jest typowe.

    > Nie ma zakazu prowadzenia ksiąg rachunkowych na własne potrzeby.

    Nie ma tez pewnie przymusu. Cos jeszcze, jakis dokument, w co mozna zerknac
    ?

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 9. Data: 2008-10-12 18:29:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie moja wina, ze ktos na sile nie chce placic podatkow i udaje bidola
    > majac 2000 hektarow. _To_ jest typowe.

    No właśnie o tym pisałem.

    > Nie ma tez pewnie przymusu.

    No jak widać jest, ekonomiczny.
    Nie chciało mu się - to niech się teraz buja z udowadnianiem że jest
    wielbłądem.

    >Cos jeszcze, jakis dokument, w co mozna zerknac ?

    Jak sobie sam nie wygenerował to w nic.
    A jak wygenerował - to chyba wie jakie papiery prowadzi?

    Za żadną firmę w tym kraju żaden urząd buchalterii nie prowadzi.

  • 10. Data: 2008-10-13 11:28:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Wiec skad ?

    Pisłeś o "hektarach"? Pisałeś.
    Pisałem o hipotece? Pisałem.
    Ma nieobciążoną hipotekę, to znaczy ma majątek trwały.
    Po polsku: "jest bogaty" :)
    To że firma generuje straty (możliwe) wcale nie znaczy, że jest biedny.
    OT:
    Zasiłek mu się należy (co ma sens - przecież pracownikowi, który
    po przepracowaniu iluś tam lat został bezrobotnym też nikt nie
    wydaje odłożonych składek emerytalnych "kasując" mu emeryturę,
    więc i żądanie przejedzenia majątku przez kogoś kto ma w nim
    odłożone środki byłoby niedorzeczne), ale przeznaczanie majatku
    na cele które *powinny* przynosić przychód, w momencie kiedy
    nie przynoszą dochodu a generują obowiazek podatkowy, owszem,
    zobowiązuje do zapłacenia podatku.

    pzdr, Gotfryd