  • 1. Data: 2004-01-05 08:11:45
    Temat: ryczałt samochodowy
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    W związku z tym, iż od początku roku przychody z ryczałtu samochodowego
    podlegają opodatkowaniu mam pytanie czy również będzie to dotyczyć wypłaty w
    styczniu 2004 ryczałtu za grudzień 2003?

    Czy wypłacane kwoty ryczałtu należy oskładkować?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-05 16:52:00
    Temat: Re: ryczałt samochodowy
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    > W związku z tym, iż od początku roku przychody z ryczałtu samochodowego
    > podlegają opodatkowaniu

    Wedlug mnie nie ma Pan racji. Wedlug art. 21 ust.1 pkt 13 zwolnione sa z
    podatku ekwiwalenty pieniężne za używane przez pracowników przy wykonywaniu
    pracy narzędzia, materiały lub sprzęt, stanowiące ich własność. US moze
    kwestionowac zasadnosc zaliczenia samochodu jako sprzetu, ale z drugiej
    strony samochod spelnia kryteria przedmiotu uzytkowego w rozumieniu
    przepisow podatkowych. Problem byl komentowany w Gazecie Prawnej z
    15.03.2003.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-01-05 16:56:48
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > strony samochod spelnia kryteria przedmiotu uzytkowego w rozumieniu
    > przepisow podatkowych. Problem byl komentowany w Gazecie Prawnej z

    Na łamach Rzepy było opublikowane stanowisko MF. To, o ile sie nie myle było
    22 grudnia 2003.
    Bartek.

  • 4. Data: 2004-01-06 09:10:38
    Temat: sklep, komis+artysta (długie)
    Od: e...@g...pl (else)

    Witam
    Artysta plastyk postanowił założyć DG (KPiR, bez VAT), w ramach której
    handluje wyrobami swoimi, zakupionymi i oddanymi mu w komis. W związku z tym
    mam parę pytań:
    1. Czy towary handlowe zakupione przed zgłoszeniem do US (ale juz po
    rejestracji działalności) mam wprowadzić do ksiązki według faktur zakupu
    (jako towary handlowe), czy też w pozycji 'remanent początkowy'?
    2. Jak wprowadzić do obrotu efekt własnej pracy twórczej? Rozumiem, że mozna
    to wycenic jedynie na podstawie poniesionych kosztów materiałowych (surowce,
    energia), ale czy potrzebny jest do tego jakiś papier dokumentujący
    wprowadzenie do sklepu tego towaru? Czy po prostu robi sie 'rejestr wyrobów
    własnych wprowadzonych do obrotu' a koszty poniesione ksieguje bezposrednio
    w KPiR?
    3. Gdzie znależć jakiekolwiek przepisy regulujące prowadzenie komisu???
    4. Czy oddający swoje towary do omisu płaci w przypadku ich sprzedaży jakiś
    podatek dochodowy? Sa to towary o niskiej watości, więc pod PCC na pewno nie
    podpadną. Jeśli tak, to kto i na jakim druku spowiada się US i kto jest
    płatnikiem podatku?
    5. Czy w przypadku prowadzenia sprzedaży bez kasy fiskalnej trzeba robić co
    miesiąc remanent? I czy zamiennie mozna prowadzić 'magazyn'?
    6. Jak ksiegować raporty sprzedaży, skoro towary przyjęte w komis nie
    stanowią kosztu? Rozisywać utarg na 'sprzedaż towarów handlowych' i 'marża
    komisowa'?
    7. Ktoś (właśnie!) powiedział artyście, że jest zobowiązany płacić 3%
    podatku od sprzedaży własnych dzieł, bowiem jest artystą. Podstawy prawnej
    nie znalazłam. Ale może to jest haracz na ZPAP?? Czy ktoś mógłby podrzucić
    jakąś sugestię w tej sprawie?
    8. Czy zakup towarów np. na targu można dokumentować dowodem wewnętrznym?
    Ponoć kiedyś można było...

    Proszę o pomoc
    Bożena

    --- Reklama ---
    Masz problemy z erekcją? Chcesz uprawiać sport, ale masz nadciśnienie?
    Chciałbyś rzucić palenie? Nie wiesz, co jest teraz modne? Artykuły o
    zdrowiu i życiu mężczyzny po40-tce. Zobacz na stronie WWW.po40.pl

  • 5. Data: 2004-01-06 10:36:01
    Temat: Re: sklep, komis+artysta (długie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, else wrote:

> [...]
    >+ handluje wyrobami swoimi, zakupionymi i oddanymi mu w komis. W związku z tym

    Odniosę się tylko do niektórych :)

    >+ 1. Czy towary handlowe zakupione przed zgłoszeniem do US (ale juz po
    >+ rejestracji działalności) mam wprowadzić do ksiązki według faktur zakupu
    >+ (jako towary handlowe), czy też w pozycji 'remanent początkowy'?

    Primo: kupiłaś "ty osobiście" czy "jako firma" ?
    Zenaję że mam obiekcje do kupowania "na firmę" przed datą podaną w US
    jako rozpoczęcie DG, ale są niektórzy uważający że można.
    IMHO - powinnaś była kupić "osobiście" i teraz wprowadzić remanentem.
    A jak kupiłaś na firmę - to nie wiem jak zrobić lepiej :)

    >+ 2. Jak wprowadzić do obrotu efekt własnej pracy twórczej? Rozumiem, że mozna
    >+ to wycenic jedynie na podstawie poniesionych kosztów materiałowych (surowce,

    Usiłujesz dokonać wyceny kosztów produkcji ?
    Z punktu widzenia KPiR IMHO nie jesteś do tego zobowiązana :)

    >+ energia), ale czy potrzebny jest do tego jakiś papier dokumentujący
    >+ wprowadzenie do sklepu tego towaru? Czy po prostu robi sie 'rejestr wyrobów
    >+ własnych wprowadzonych do obrotu'

    Jakbyś nie nazwała - liczą się "towary handlowe" które sprzedasz.
    Nie musisz prowadzić bieżącego "spisu produkcji" (czyli magazynu :)),
    z tym że oczywiście dla np. celów dowodowych jakieś dane mogą ci
    się przydać. Niemniej - jak ktoś kiedyś zauważył, za dużo "oficjalnych"
    dokumentów (np. prowadzenie stanów magazynowych) ma również swoje
    wady, bo co jeśli tam będziesz mieć błędy ?

    >+ a koszty poniesione ksieguje bezposrednio w KPiR?

    Ano. Z podziałem na "materiały i towary" oraz "inne koszty".

    >+ 3. Gdzie znależć jakiekolwiek przepisy regulujące prowadzenie komisu???

    Być może są jakieś specregulacje i ktoś ci je pokaże.
    Ale co nieco jest w rozporządzeniu ds. KPiR (znasz już na wyrywki ? :))
    oraz ustawie o VAT i rozporządzeniach do niej (np. wymóg 3 egzemplarzy
    faktury - nie wiem jak z rachunkiem !, limity "nieVATowe").

    >+ 4. Czy oddający swoje towary do omisu płaci w przypadku ich sprzedaży jakiś
    >+ podatek dochodowy?

    Tylko jeśli sprzedaje towary nie starsze niż pół roku *i na tym
    zarobi*.

    >+ Sa to towary o niskiej watości, więc pod PCC na pewno nie
    >+ podpadną. Jeśli tak, to kto i na jakim druku spowiada się US i kto jest
    >+ płatnikiem podatku?

    On, nie wiem na jakim druku :)

    >+ 5. Czy w przypadku prowadzenia sprzedaży bez kasy fiskalnej trzeba robić co
    >+ miesiąc remanent? I czy zamiennie mozna prowadzić 'magazyn'?

    Masz na myśli zasady ogólne (KPiR) ? Nie, ani tego ani tego.
    Obowiązuje remanent roczny, ew. US może ci "zarządzić" jak cię
    nakryje że w kosztach masz nadzwyczajne zakupy towarów handlowych :)
    Natomiast nie wiem jak jest przy komisie !

    [...]
    >+ 8. Czy zakup towarów np. na targu można dokumentować dowodem wewnętrznym?

    Tylko w wybranych przypadkach. Zajrzyj do rozp. ds. KPiR :)
    Jakbyś jajek do wydmuszek potrzebowała to może podejdzie ;), choć
    też mam wątpliwości - bo to "towar podstawowy" dla wydmuszki a DW
    wolno stosować tylko przy "kosztach ubocznych".
    Generalnie - musi być "kwit".

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-06 11:11:00
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    > On, nie wiem na jakim druku :)

    A nie ciąży obowiązek zapłaty solidarnie na stronach czynności prawnej ?
    Dopiero zapłata przez jedną ze stron całości, albo czesciowa zapłata przez
    strony zobowiązania podatkowego powoduje wygasniecie tegoż zobowiązania ??
    (art. 5 ustawy o podatku czynności cywilnoprawnych)
    Bartek

  • 8. Data: 2004-01-06 12:45:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Bartek wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ A nie ciąży obowiązek zapłaty solidarnie na stronach czynności prawnej ?

    Przy PCC. Wycięłaś tekst, że chodzi o dochodowy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-01-06 14:16:20
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    > Przy PCC. Wycięłaś tekst, że chodzi o dochodowy !

    Ależ skądże znowu, wziąłem tylko tyle ile mój przedmówca wykorzystał :) do
    udzielenia odpowiedzi.

    A czysto teoretycznie, czy Szanowny Kolega zgodzi się, iż, o ile nie są to
    żadne wyjątki od zasady (VAT-owiec, itp. w tej ustawie określone) to te (mam
    na myśli sprzedaż) czynności cywilnoprawne "podpadną" pod PCC? Będą jednakże
    zwolnione ze względu na wartość :) ?
    Bartek.

  • 10. Data: 2004-01-06 15:35:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, Bartek wrote:
    [...]
    >+ Ależ skądże znowu, wziąłem tylko tyle ile mój przedmówca wykorzystał :) do
    >+ udzielenia odpowiedzi.

    Erm... no dobrze, cykliści zawsze są winni :)
    Choć śl;edztwo wykazało że w moim tekście było jakbny trochę więcej ;)
    (*przed* owym kawałkiem, a nie *po* :) !)
    [...]
    >+ na myśli sprzedaż) czynności cywilnoprawne "podpadną" pod PCC? Będą jednakże
    >+ zwolnione ze względu na wartość :) ?

    Nie mogę odmówić racji takiemu postawieniu sprawy, na szczęście
    nie komentowałem kwestii "zwolniony vs nie podlega" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)