  • 1. Data: 2010-01-26 08:33:25
    Temat: samochód
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Człowiek kupił samochód używany za 29 tys zł. brutto stawka vat 22%. Po
    miesiącu z hakiem sprzedawca przysyła korektę faktury na której widnieje
    stawka vat zw. a kwota brutto wciąż 29 tys. Jak się w takiej sytuacji
    zachowac?
    Andrew

  • 2. Data: 2010-01-26 09:03:46
    Temat: Re: samochód
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 09:33:25 +0100, Andrew napisał(a):

    > Cz?owiek kupi? samochód u?ywany za 29 tys z?. brutto stawka vat 22%. Po
    > miesi?cu z hakiem sprzedawca przysy?a korekte faktury na której widnieje
    > stawka vat zw. a kwota brutto wci?? 29 tys. Jak sie w takiej sytuacji
    > zachowac?

    Sprawdzić co było napisane w umowie sprzedaży. Czy cena miała być netto
    czy brutto. Jeśli nie było nic napisane, to potraktować to jako kosztowną
    nauczkę na przyszłość.

  • 3. Data: 2010-01-26 09:27:06
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Sprawdzić co było napisane w umowie sprzedaży. Czy cena miała być netto
    > czy brutto. Jeśli nie było nic napisane, to potraktować to jako kosztowną
    > nauczkę na przyszłość.

    Ewentualnie odstąpić od umowy kupna, gdyż jej warunki się zmieniły. Jest
    różnica miedzy kupieniem czegoś na firmę z 22% vat i ze zw. (a oferta
    opiewała na 29 brutto i vat 22)

  • 4. Data: 2010-01-26 09:31:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 26 Sty, 09:33, "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl> wrote:
> [...]
    > miesiącu z hakiem sprzedawca przysyła korektę faktury na której widnieje
    > stawka vat zw. a kwota brutto wciąż 29 tys. Jak się w takiej sytuacji

    Zażądać zwrotu 5229,51 zł na podstawie przepisów o bezpodstawnym
    wzbogaceniu? Przed korektą to był podatekj naliczony, który nie
    należał do niego.
    A jaka jest przyczyna zmiany? Może też warto rozważyć odstąpienie od
    umowy na podstawie rękojmi za wady prawne (miało być odliczenie VAT a
    nie ma)?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2010-01-26 09:38:56
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    ale chwila moment - o ile mi wiadomo korekte trzeba jeszcze podpisac i
    odeslac
    tudziez zaakceptowac

    nie mozna sobie korekty tak od czapy wystawic

  • 6. Data: 2010-01-26 16:01:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 26 Sty, 10:38, "Micha? Gut"
    <m...@w...pl> wrote:
    > ale chwila moment - o ile mi wiadomo korekte trzeba jeszcze podpisac i
    > odeslac
    > tudziez zaakceptowac
    >
    > nie mozna sobie korekty tak od czapy wystawic

    Można wystawić i potwierdzenie jej odbioru nie jest niezbędne do
    korekty VAT po stronie sprzedawcy (niedawne orzeczenia sądów
    administracyjnych to potwierdziły), ale tu możey mieć do czynienia z
    inną ciekawą sytuację: nabywca _odmawia_ uznania korekty.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski