  • 1. Data: 2006-10-18 18:24:32
    Temat: samochód od firmy - zanizona faktura vat
    Od: "Enzo" <e...@w...pl>

    Rozwazam kupno samochodu, który jest zarejestrowany na dzialalnosc
    gospodarcza. Sprzedajacy chce wystawic zanizona fakture VAT.

    Jakie jest ryzyko takiej transakcji?

    Czy US ma prawo policzyc VAT od ceny np. z Eurotaxu i czy ja bede
    musial ten VAT doplacic?

    Czy jesli firma ma jakies dlugi to wierzyciele moga miec
    roszczenia wzgledem mnie? Gdzie sprawdzic czy samochód nie jest
    obciazony wekslem, zastawem albo czyms podobnym?

    Dziekuje

  • 2. Data: 2006-10-18 22:52:52
    Temat: Re: samochód od firmy - zanizona faktura vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Oct 2006, Enzo wrote:

    > Rozwazam kupno samochodu, który jest zarejestrowany na dzialalnosc
    > gospodarcza. Sprzedajacy chce wystawic zanizona fakture VAT.
    >
    > Jakie jest ryzyko takiej transakcji?

    Nie ryzyko (bo to byłoby pytanie o jednostkę miary, czyli np. "43%"
    a na to chyba nie ma madrych :)) a ryzyka - kilka różnych ryzyk.
    Klasyka: po zakupie wyskakuje jakis feler. Wada, da sie udowodnic
    że celowo ukryta przed kupujacym.
    Sprzedawca zgadza się że rzeczywiscie, ale nie ma sprawy, on odbiera
    samochód i zwraca kwotę z faktury. Jakies inne numery pewnie też były,
    ale nie pamiętam :|

    > Czy jesli firma ma jakies dlugi to wierzyciele moga miec
    > roszczenia wzgledem mnie?

    AFAIK skarbówka - tak. Przepis jest AFAIK w Ordynacji Podatkowej.

    pzdr, Gotfryd