  • 1. Data: 2003-07-03 19:22:47
    Temat: składka na zdrowotne za czerwiec
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Zes tron zus wynikia, że podstawa na zdrowotne od prowadzącego działalność
    jest niższa niż w maju a podstawa na ub. społeczne wyższa
    Wydawało mi się, że to miał być jakiś procent (60 i 70) od tej samej
    podstawy. skąd więc wzięły się inne kwoty? Znów przegapiłem jakiś przepis?
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    PawełJ

  • 2. Data: 2003-07-03 19:30:57
    Temat: Re: składka na zdrowotne za czerwiec
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]
    > Wydawało mi się, że to miał być jakiś procent (60 i 70) od tej samej
    > podstawy. skąd więc wzięły się inne kwoty? Znów przegapiłem jakiś przepis?
    Podstawę do ubezpieczeń społecznych stanowi 60% przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w poprzednim kwartale a podstawę zdrowotnego 75% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w poprzednim kwartale,
    włącznie z wypłatami z zysku. To _nie są_ te same wynagrodzenia :-))

    ChrisS

  • 3. Data: 2003-07-03 19:32:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik pawel J napisał:
> [...]
    > Wydawało mi się, że to miał być jakiś procent (60 i 70) od tej samej
    > podstawy. skąd więc wzięły się inne kwoty? Znów przegapiłem jakiś przepis?

    Podstawa zdrowotnego jest teraz inna niż ub. społecznych.
    To inne średnie wynagrodzenie - jest ich ogłaszanych kilka: ogólem w
    gospodarce narodowej, w sektorze przedsiębiorstw, z wypłatami z zysku i
    bez i jeszcze jakieś.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-07-03 19:56:06
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Dzięki za odp.
    A myslałem, że się doliczyli że im zbywa w NFZ :-)
    PawełJ

  • 5. Data: 2003-07-05 10:54:38
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    W maju podstawa wynosiła 1779,43 zł, a na bieżący kwartał "wyszło im" że
    wynosi 1689,63 zł (oczywiście podstawa liczenia ub.zdrow.).
    Pozdraw. Graszka