1. Data: 2005-02-25 12:27:16
Temat:składki wspólnika -komandytariusza
Od:"Aga" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wspólnik spółki komandytowej - komandytariusz - ma podpisaną umowę o pracę
ze spółką.
Spółka odprowadza za niego obowiązkowe składki na ubezpieczenia społeczne i
ubezpieczenie zdrowotne.
Czy wspólnik ten powinien odprowadzać składki na ubezpieczenia również z
tytułu bycia w spółce wspólnikiem?

A jeżeli musi również odprowadzać składkę, to kto - firma czy współnik
osobiście?
i kto pózniej dostaje zwrot za podwójnie płacone składki?

dzięki z góry za odp.

Aga

2. Data: 2005-02-26 11:15:46
Temat:Re: składki wspólnika -komandytariusza
Od:"Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> Wspólnik spółki komandytowej - komandytariusz - ma podpisaną umowę o pracę
> ze spółką.

Mogę się mylić ale:
Spółka komandytowa to spółka osobowa, więc komandydariusz wykonuje w niej
działalność gosp - jest traktowany jak taka osoba.
Co za tym idzie nie może mieć umowy o pracę, a przynjamniej nie będzie ona
satnowiła KUP.

Generalnie - patrz wszystkie uregulowania dla wspólników s.c. i s.j.

Do zawierania umów o pracę ze wspólnikami są spółki kapitałowe.

> [...]
> ubezpieczenie zdrowotne.
> Czy wspólnik ten powinien odprowadzać składki na ubezpieczenia również z

Raczej tylko z tego tytułu.
W razie kontroli ZUS stwierdzi niepodleganie ubezpieczeniom z tytułu umowy o
pracę.
Skarbówka tak samo z kosztami z tego tytułu - tyle że tu trzeba będzie
zapłacić podatek wraz z odsetkami.