  • 1. Data: 2008-09-06 15:18:46
    Temat: sklep internetowy - dowody nadania paczki
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Czy prowadzący sklep internetowy ma obowiązek przechowywania dowodów
    nadania paczek pocztowych? Czy te kwity interesują urząd skarbowy?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2008-09-06 18:38:41
    Temat: Re: sklep internetowy - dowody nadania paczki
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
    > Czy prowadzący sklep internetowy ma obowiązek przechowywania dowodów nadania
    > paczek pocztowych? Czy te kwity interesują urząd skarbowy?
    urząd skarbowy może interesować jak nie masz kasy fiskalnej
    a jak masze kase to tylko w Twoim interesie bo co będzie jak po pół roku zaczną
    odzywać sie klienci i będą twierdzić, że nie dostali towaru?

  • 3. Data: 2008-09-07 08:28:28
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    gasper pisze:
    > urząd skarbowy może interesować jak nie masz kasy fiskalnej
    > a jak masze kase to tylko w Twoim interesie bo co będzie jak po pół roku
    > zaczną odzywać sie klienci i będą twierdzić, że nie dostali towaru?

    Dziekuję.

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 4. Data: 2008-09-07 18:11:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gasper pisze:
> [...]
    > a jak masze kase to tylko w Twoim interesie bo co będzie jak po pół roku
    > zaczną odzywać sie klienci i będą twierdzić, że nie dostali towaru?

    A co będzie, jak zgłoszą się za 1,5 roku? Na tyle wcześnie, aby nie
    nastąpiło przedawnienie ich roszczeń, ale za późno, aby złożyć
    reklamację na poczcie.

    Ktoś rozwiązywał ten problem w praktyce?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-09-08 00:17:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A co będzie, jak zgłoszą się za 1,5 roku? Na tyle wcześnie, aby nie
    > nastąpiło przedawnienie ich roszczeń, ale za późno, aby złożyć reklamację na
    > poczcie.
    KC - z chwilą wydania towaru przewoźnikowi to już problem klienta
    sprzedawca ma dowód nadania to niech sie klient goni

  • 6. Data: 2008-09-08 07:48:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2008, gasper wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > KC - z chwilą wydania towaru przewoźnikowi to już problem klienta
    > sprzedawca ma dowód nadania to niech sie klient goni

    Prawdę mówiąc, to fakt nieświadomości sporej ilości klientów że
    zakupując z wysyłką dokonują *polecenia* wykonania tej czynności
    (wysyłki) na własne ryzyko wskazuje, że przydałby się jasno
    określajacy to przepis.
    Idzie mi o to, że przewoźnika w dzisiejszych formach sprzedaży
    wysyłkowej wynajmuje sprzedawca (nawet, jeśli robi to wg
    specyfikacji klienta) i ów klient jest lekko zapatowany: nie
    może dokonywać reklamacji, bo to nie on jest zleceniodawcą
    przesyłki wobec przewoźnika!
    O kłopocie z VAT (w przypadku konsumentów) nie wspominając.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-12-05 03:35:50
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > specyfikacji klienta) i ów klient jest lekko zapatowany: nie
    > może dokonywać reklamacji, bo to nie on jest zleceniodawcą
    > przesyłki wobec przewoźnika!

    na poczcie polskiej zgodnie z jej regulaminem reklamację może złożyć
    zarówno nadawca jak i odbiorca przesyłki (w przypadku gdy to robi
    odbiorca nadawca musi prawdopodobnie pisemnie przekazanie na odbiorce
    praw - do sprawdzenia w prawie pocztowym)