  • 1. Data: 2003-12-29 08:20:55
    Temat: sp.z o.o.
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    C o sie zmienilo odnosnie sp.z o.o .Musialam cos chyba przeoczyc.Czy
    moglby mi ktos wyjasnic jakie zachodza zmiany od 2004 r.?

  • 2. Data: 2003-12-29 08:36:12
    Temat: Re: sp.z o.o.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Barbara napisał:
    > C o sie zmienilo odnosnie sp.z o.o .Musialam cos chyba przeoczyc.Czy
    > moglby mi ktos wyjasnic jakie zachodza zmiany od 2004 r.?

    A może sie zlitujesz i powiesz o jakie zmiany Ci chodzi? Na gruncie
    podatków, KSH, jeszcze czegos innego?

    Zadałas pytanie tak obszerne że po prostu mało komu chce się za darmo i
    po godzinach na nie odpowiadać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-29 10:18:08
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Na pewno trzeba podnieść kapitał i zdążyć do 31.12.2003 przerejestrować
    spółkę do KRS.
    Zadaj pytanie bardziej precyzyjne. Bo dużo się zmienia, ale nie wiem o co Ci
    Chodzi. np. KUP z 99,96 zł na 102,25 zł, podatek od umów o dzieło,
    zlecenie z 20 na 19 %, likwiduje się ryczałtowy podatek do umów drobnych
    poniżej 146 zł. Nie będzie się płaciło żadnych podatków 7 dnia następnego
    m-ca wszystekie podatki od osób fizycznych płatne 20-go. ZUS wypadkowe
    wzrasta z 7,75 % na 8,0 % odliczenie od podatku nadal 7,50 %.
    Pracownicy na niepełnym etacie mają zmniejszony urlop np. na 1/2 etatu 10
    lub 13 dni ale w przeliczeniu na 8 godzin. Jreśli zatrudniasz ponad 10 osób
    trzeba na 31.01.2004 zrobić ZUS IWA.
    Widzisz ile zmian pytaj konkretnie, bo ja się wysilam a tobie może chodzi o
    coś innego.
    TH

  • 4. Data: 2003-12-29 14:22:35
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    bardzo przepraszam rzeczywiscie gapa ze mnie .Oczywiscie chodzi mi o KSH
    .Ale dzieki ze odpisujecie

  • 5. Data: 2003-12-29 14:40:38
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    .
    > Na pewno trzeba podnieść kapitał i zdążyć do 31.12.2003 przerejestrować
    > spółkę do KRS.

    Rany w zyciu nie zdaze tego zrobic bo jeden z udzialowcow wyjechal .I co
    zrobic jak z tego wybrnac ? Co radzicie?

  • 6. Data: 2003-12-29 15:05:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Barbara napisał:

    > ..

    > Rany w zyciu nie zdaze tego zrobic bo jeden z udzialowcow wyjechal .I co
    > zrobic jak z tego wybrnac ? Co radzicie?

    Czego nie zdażysz?
    Przerejstrowac czy podnieśc kapitału?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-12-29 16:00:41
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    > Czego nie zdażysz?
    > Przerejstrowac czy podnieśc kapitału?
    >
    > Maddy

    Obawiam sie niestety ze chyba ani jedno ani drugie ,do podpisania aktu
    notarialnego w celu podniesienia kapitalu potrzebni sa dwaj udzialowcy i nic
    z tego bo jest jeden ;a do zlozenia w KRS musi byc chyba podniesiony juz
    kapital?
    Maddy !! poradz cos ,mozna z tego jakos wybrnac?

  • 8. Data: 2003-12-29 17:32:06
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    nic
    > z tego bo jest jeden ;a do zlozenia w KRS musi byc chyba podniesiony juz

    1. zloz wniosek do KRS [kancelaria ma obowiazek przyjac nie wnikajac w tresc
    dokumentow przekladanych, aczkolwiek moga sugerowac uzupelnienie]
    2. sad na posiedzeniu niejawnym odrzcuci wniosek jako niespelniajacy wymagan
    formalnych [poniewaz sylwester wiec prawdopodobnie po 2 stycznia]
    3. masz siedem dni na uzupelnienie do sadu dokumentow

    jesli malo to jeszczew raz powtorz procedure

    vladi

    ps. imho przed notariuszem wystarczy jedynie Przewodniczacy WZ wspolnikow
    ktory ma Uchwale z WZ wiec jesli wspolnicy sobie ufaja to mozna cos
    wykombinowac przy uzyciu np. Stolicy

  • 9. Data: 2003-12-29 18:53:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > kapital?
    > Maddy !! poradz cos ,mozna z tego jakos wybrnac?

    Hmm.. o ile pamiętam to podniesienie kapitału spowodowane wymogami KSH
    nie jest zmianą umowy spółki. Ale jeszcze sprawadzę.

    Fachowcy mówia że potrwa miesiąc-dwa czasu zanim KRS sie doliczy kto
    jeszcze kapitału nie podniósł.
    A więc z podniesieniem kaptału mozna poczekać az sąd wezwie.
    Ale wtedy trzeba to zrobic raz dwa, bo jak sie na wezwanie nie dopełni
    tego obowiązku sąd może postanowic o likwidacji spółki.

    A czy spółka w ogóle jest zarejestrowana w KRS?
    Bo jeżeli jest to pół biedy.
    Ale jeżeli nie to też nie taka katastrofa. Przerejestrowanie z dawnych
    rejestrów handlowych do KRS do końca roku jest bezpłatne a od 1 stycznia
    trzeba będzie normalnie zapłacić - lekko licząc 1500zł.
    Ale poza ta jedną niedogodnością za spóźnienie głowy nie urwą.
    Takie przynajmniej mam wiesci z KRSu (ah, te szkolne romanse... na
    starość jak znalazł :-))'
    Generalnie sad to nie US. Sądy na ogół zaczynaja po dobroci, przypomna,
    napomną, wezwą do dopełnienia formalności, usunięcia braków itp.

    Byle nie przedobrzyć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-12-29 20:15:40
    Od: "Barbara" <b...@w...pl>

    Dzieki serdeczne ! To naprawde mile ze niektorzy chca zawracac sobie glowe
    czyims niedopatrzeniem i madrze doradzic{tak wlasnie postapie jak mi
    poradziliscie}.
    A tak na marginesie to opisze Wam dzisiejsze doswiadczenie w US .Przy
    skladaniu deklaracji jakas kobiecina pyta skruszonym glosem czy zniesione
    zostalo skladanie oswiadczenia o formie opodatkowania .Niemila pani z US
    warknela ze nie jest zobowiazana do udzielania odpowiedzi a to obowiazkiem
    podatnika jest znac przepisy aktualne.Naturalnie znalazly sie osoby w
    kolejce z uprzejmym wyjasnieniem odnosnie problemu.
    A niemia pani z US zostala z niemila mina na nastepny rok.{ US-LUBLIN zeby
    innych nie obrazic}
    Za to Wam wszystkim Zyczliwym zycze Milego Roku .Dzieki