  • 1. Data: 2008-03-19 16:10:47
    Temat: spadek po dziadku - darowizna - jak bez podatku
    Od: "heniek" <s...@U...pl>

    Witam.

    Taka sytuacja. Dwoch braci , nazwijmy ich "A" i "B", dziedziczy dzialke z
    nieruchomoscia po swoim ojcu w rownych czesciach. Chca ja przekazac corce
    jednego z nich , nazwijmy ja "a".
    Jak "B" moze przekazac corce swojego brata "A", swoja czesc dzialki ?
    Czy trzeba to zrobic na "raty" tzn 50% działki, ktorej wlascicielem jest
    "B" ->"A" ->"a" ?
    Czy mozna to zrobic z jednym razem u notariusza czy trzeba czekac, az pismo
    mowiace o przekazaniu od "B" -> "A" nabierze wartosci urzedowej ?

    Dziekuje za odp.
    H.

  • 2. Data: 2008-03-19 22:15:19
    Temat: Re: spadek po dziadku - darowizna - jak bez podatku
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "heniek" <s...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednego z nich , nazwijmy ja "a".
    > Jak "B" moze przekazac corce swojego brata "A", swoja czesc dzialki ?

    Zrzec się spadku na rzecz brata.
    A on daruje córce.

  • 3. Data: 2008-03-19 23:53:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "heniek" <s...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Zrzec się spadku na rzecz brata.
    > A on daruje córce.

    1.Żeby zrzec się spadku ojciec musi żyć. Tego nie wiemy czy oni to
    dopiero planują czy to już się stało. A zrzec się trzeba całego spadku,
    a nie tylko działki ze spadku.

    1a) gdyby planowali, to dziadek mógłby wnuczce po prostu ją darować i
    niepotrzebne byłoby kombinowanie ze spadkiem.
    1b) lub zapisać w testamencie.

    wniosek 1. zakładam więc że już jest "po fakcie" i zrzec się nie da

    2) nie ma zrzeczenia się "na rzecz"

    3. Może odrzucić spadek, ale też cały a nie tylko działkę
    3a) nie wiadomo czy jeszcze może, nie wiemy czy 6 miesiecy juz minelo
    czy nie

    4. Skoro oboje dziedziczą w równych częściach to znacz że są
    współwłaścicielami jednej działki

    Ja bym zniósł współwłasność w stosunku 100% : 0%. A dlaczego by nie.
    Wówczas całość będzie dla A a ten już może podarować to "a"

    2