  • 1. Data: 2004-07-17 07:50:17
    Temat: spolka cywilna i nowa działalnosc wspolnika
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    czy musze dokonac nowego wpisu do dzialnosci gospodarczej gdy juz posuadam
    wpis na spolke cywilna.
    che prowadzic indywidulanie calkowicie rozna dzialalnosc od tej prowdzonej w
    spolce cywilnej.
    jakie dlasze formalnosci musze wykonac po wpisie do dg.
    pzdr

  • 2. Data: 2004-07-17 11:42:43
    Temat: Re: spolka cywilna i nowa działalnosc wspolnika
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 lip o godzinie 09:50, na pl.soc.prawo.podatki, Miku napisał(a):

    > czy musze dokonac nowego wpisu do dzialnosci gospodarczej gdy juz posuadam
    > wpis na spolke cywilna.

    Przecież od ponad dwóch lat nie ma rejestrowanych _spółek cywilnych_ w
    rejestrach DG. W tamtym czasie sc się przekształcało ;)

    > che prowadzic indywidulanie calkowicie rozna dzialalnosc od tej prowdzonej w
    > spolce cywilnej.

    _Musiałeś_ dokonać aktualizacji w tamtym czasie, każdy ze wspólników
    _starej sc_ został przedsiębiorcą - którzy w oparciu o zawartą Umowę
    prowadzą działalność w formie spółki cywilnej.

    > jakie dlasze formalnosci musze wykonac po wpisie do dg.

    Przecież wpis do EDG masz! jeżeli zmieniasz profil działalności to
    dokonujesz aktualizacji w ewidencji i podajesz nowe, kolejne PKD - potem to
    dalej już wiesz - GUS itp itd

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-07-17 11:57:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2004 13:42:43 +0200, Artur Ch. naskrobał(a):

    > Przecież od ponad dwóch lat nie ma rejestrowanych _spółek cywilnych_ w
    > rejestrach DG. W tamtym czasie sc się przekształcało ;)

    A jednak - zarejestrujesz s.c. bez problemu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-17 11:59:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2004 09:50:17 +0200, Miku naskrobał(a):

> [...]
    > wpis na spolke cywilna.
    > che prowadzic indywidulanie calkowicie rozna dzialalnosc od tej prowdzonej w

    dokonaj aktualizacji polegającej na dodaniu nowej pozycji i z nowym
    miejscem prowadzenia DG.

    > jakie dlasze formalnosci musze wykonac po wpisie do dg.

    jak w s.c. wpis, regon, nip

  • 5. Data: 2004-07-17 12:09:26
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 lip o godzinie 13:57, na pl.soc.prawo.podatki, Sebol napisał(a):

    > A jednak - zarejestrujesz s.c. bez problemu.

    A jak chcesz tego dokonać?
    Po co było owe przekształcanie w przedsiębiorców wspólników spółek
    cywilnych? /prócz _osobowości prawnej_/ ;)

    Spółka cywilna jako podmiot otrzyma swój REGON i swój NIP - ale wpisy w
    ewidencji są oddzielne dla każdego z przedsiębiorców którzy chcą prowadzić

    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-07-17 12:18:08
    Od: "Miku" <m...@n...interia.pl>

    moze zle sprecyzowalem.

    prowadze dzilalnosc w spolce cywilnej i wpis mam jako osoba fizyczna, na
    podstawie obowiazujacych przpisow.

    nie chialbym, ze wzgl na charatker prowadzonej dzilalnosci przez spolke, by
    moje nowe zajecia byly wpisane do mojego rejestru dzialnosci gosp ktory juz
    posiadam

    i pozostaje pytanie.

    Czy moge dokonac nowego wpisu do dzialnosci gosp? czy musze zaktualizowac
    juz istniejacy?

  • 7. Data: 2004-07-17 14:31:46
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 17 Jul 2004 14:09:26 +0200, Artur Ch. naskrobał(a):

    > Spółka cywilna jako podmiot otrzyma swój REGON i swój NIP - ale wpisy w
    > ewidencji są oddzielne dla każdego z przedsiębiorców którzy chcą prowadzić
    > działalność w formie spółki.

    oczywiście ale na wpisie u KAŻDEGO z WSPÓŁWŁAŚCICIELI będzie pisać m.in.:

    <nazwa firmy> spółka cywilna

  • 8. Data: 2004-07-17 16:13:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jul 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+
    >+ oczywiście ale na wpisie u KAŻDEGO z WSPÓŁWŁAŚCICIELI będzie pisać m.in.:

    Oczywiście. Ale rejestracji podlegają współwłaściciele, a NIE
    spółka ! :) Taki prowadzący DG podaje nazwę prowadzonej DG - ale
    akcent jest na "osoba prowadząca działalność" jako podmiot.
    Spółka jest przedmiotem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-07-17 18:59:01
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    Obojętne, czy prowadzisz działalnosc jako przedsiebiorca indywidualnie, czy
    w formie spolki cywilnej to TY jestes przedsiębiorcą- ( jedna osoba;).
    Faktycznie, w minionym czasie było sporo zamieszania ze wspólnikami spółek
    cywilnych prowadzących dodatkowo indywidualnie dzialalność i czasami
    zdarzało sie , że otrzymywali oni 2 odrębne wpisy do DG. Było to
    nieprawidłowe!!! i na dodatek skutkowało także koniecznością odprowadzania
    podwójnej składki zdr. ZUS ;-P. Ale to juz było...Obecnie urzednicy już się
    'podszkolili' i nie sądzę bys mógł, jako osoba fizyczna prowadząca
    działalność, uzyskac odrębny wpis na sc i osobny na indywidualną
    dzialalnosc. Mając zamiar prowadzic indywidualną dzialalność powinienes
    aktualizować posiadany wpis do DG, uzupełniając go o nowe dane ( miejsce
    prowadzenia dzial, przedmiot dział itp) we własciwym UGminy/Miasta a potem
    przebyc sciezkę UStat( regon) US (NIP) itp.
    pozdr. weronika

  • 10. Data: 2004-07-18 15:26:38
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Sebol wrote:
    > Dnia Sat, 17 Jul 2004 14:09:26 +0200, Artur Ch. naskrobał(a):

    > oczywiście ale na wpisie u KAŻDEGO z WSPÓŁWŁAŚCICIELI będzie pisać m.in.:
    >
    > <nazwa firmy> spółka cywilna

    :-) Nie będzie. No chyba, że "spółka cywilna" to część nazwy Twojej firmy

    Urząd Gminy/Miasta nie interesuje, że DG prowadzisz w SC.

    Pozdrawiam
    Kuba