1. Data: 2003-11-16 19:52:40
Temat:sponsorowanie/darowizna na rzecz ks
Od:"oti" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze o informacje w jaki sposób zaksiegowac przelew na rzecz klubu
sportowego bedacy odezwa na pismo z prosba o sponsorowanie.
czy traktowac to jako koszt uzyskania przychodu i wpisac do ksiegi
przychodow, czy inaczej

licze na szybkie opinie

oti

2. Data: 2003-11-17 07:42:52
Temat:Re: sponsorowanie/darowizna na rzecz ks
Od:"/slawek" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oti" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sportowego bedacy odezwa na pismo z prosba o sponsorowanie.
> czy traktowac to jako koszt uzyskania przychodu i wpisac do ksiegi

a co otrzymujesz w zamian?

3. Data: 2003-11-17 20:20:37
Od:"oti" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

> a co otrzymujesz w zamian?

satysfakcję - nie ma określonego zasobu korzyści - z racji że nasza firma
operuje na danym terenie została poproszona o wsparcie lokalnego klubu -
otrzymaliśmy pismo z prośba o wsparcie szkoleń i wyjazdów jednej z sekcji -
kasa poszła przelewem...

4. Data: 2003-11-18 07:57:52
Od:"/slawek" <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> operuje na danym terenie została poproszona o wsparcie lokalnego klubu -
> otrzymaliśmy pismo z prośba o wsparcie szkoleń i wyjazdów jednej z

No to jest to darowizna - do odliczenia w PIT-5

5. Data: 2003-11-18 08:41:18
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Nov 2003, oti wrote:

> [...]
>+ otrzymaliśmy pismo z prośba o wsparcie szkoleń i wyjazdów jednej z sekcji -

...no to mniemam iż fakt że nie jest to koszt *uzyskania przychodu*
jest oczywisty, po polsku:
+++++
Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
11) darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju,
-----

Ustawa przewiduje możliwość odliczenia pewnej częsci dochodu
(10%/15% zależnie od celu) jako darowizn i IMO tam powinieneś
szukać :) a nie "w kosztach".

++++
Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem [...]
stanowi dochód ustalony zgodnie z [...] po odliczeniu kwot:
9) darowizn:

a) na cele naukowe, naukowo-techniczne, oświatowe, oświatowo-wychowawcze,
kulturalne, kultury fizycznej i sportu, ochrony zdrowia i pomocy
społecznej, [...] oraz zaopatrzenia wsi w wodę - łącznie do
wysokości nie przekraczającej 15 proc. dochodu,
[...a tu lista "do 10%"...]
----

pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

> [...]