    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: spóźnione zeznanie - czynny żal
    Date: Tue, 25 Sep 2007 10:38:23 +0200

    Witam,

    Spóźniłem się z pitem rocznym, wysłałem dzień lub 2 później. Razem z
    zeznaniem złożyłem czynny żal.

    Niestety, dostałem wezwanie do działu karno skarbowego. Przez telefon
    dowiedziałem się że czeka na mnie mandat. Na swoje zdziwienie że przecież
    wysłałem czynny żal, dowiedziałem się że czynny żal "nie działa" w tym
    przypadku, bo "działa" on jeżeli poinformuję US o naruszeniu przepisów
    zanim US się o tym sam dowie, a przecież US wiedział o tym że zarabiałem,
    bo miał choćby informacje od mojego pracodawcy.

    Czy to rzeczywiście tak działa? Wg. mnie, to ja ich poinformowałem
    wcześniej, jako że wysłałem priorytetem, więc dowiedzieli się że zeznanie
    zostało wysłane po terminie o kilka dni wcześniej zanim by do nich dotarło
    moje zeznanie wysłane w terminie, ale przesyłką ekonomiczną.

    Z tego co rozumiem mam 2 opcje: albo pisać prośbę o odstąpienie od ukarania,
    i zapłacenie mandatu jakby nie odstąpili, albo trwać przy swojej
    interpretacji i kopać się z koniem.

    Pytanie tylko czy mam rację i jeżeli tak, to czy coś wykopię czy tylko
    więcej zapłacę i nachodzę się po sądach?

    p. m.