  • 1. Data: 2008-02-21 12:35:33
    Temat: sprzecznosc w vat?
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    teoretycznie od 1 stycznia 2008, firma ktora nie uzyskala NIP (ale
    zlozyla wniosek) nie ma prawa wystawic faktury VAT. ale, z drugiej
    strony, ma prawo dzialac.
    jak to sie ma do obowiazku wystawienia faktury do 7 dni?

  • 2. Data: 2008-02-21 17:16:23
    Temat: Re: sprzecznosc w vat?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > strony, ma prawo dzialac.
    > jak to sie ma do obowiazku wystawienia faktury do 7 dni?

    A przed 01-01-2008 mogła?

  • 3. Data: 2008-02-21 17:48:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > A przed 01-01-2008 mogła?

    Owszem, regon stanowił numer zastępczy do czasu uzyskania NIP.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-02-21 17:56:07
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2008 o 18:48:21 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Owszem, regon stanowił numer zastępczy do czasu uzyskania NIP.

    ALe to przed 01-04-2004 chyba

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-02-21 18:03:49
    Od: <s...@a...pl>

    > ALe to przed 01-04-2004 chyba

    To to mi chodzi, nie znalazłem info, że tak można (a szukałem w zeszłym
    roku). Maddy, moze podać podstawę?

  • 6. Data: 2008-02-21 18:08:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 21-02-2008 o 19:03:49 <s...@a...pl> napisał(a):

    > To to mi chodzi, nie znalazłem info, że tak można (a szukałem w zeszłym
    > roku). Maddy, moze podać podstawę?

    Nie ma podstawy, przecież Gasipies ma teraz przywrócić REGON jako
    zastępnik NIP-u
    na fakturach.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-02-21 18:22:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.02.2008 Maddy <m...@e...com.pl> napisał/a:

    > Owszem, regon stanowił numer zastępczy do czasu uzyskania NIP.

    A kiedy to zmieniono?
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 8. Data: 2008-02-21 21:26:50
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 21 Lut, 19:22, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > A kiedy to zmieniono?

    od 1 stycznia 2008 nie wolno wystawiac faktury nie posiadajac NIP.

  • 9. Data: 2008-02-21 21:35:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 21.02.2008 b...@g...com <b...@g...com> napisał/a:

    > od 1 stycznia 2008 nie wolno wystawiac faktury nie posiadajac NIP.

    A skąd się wziął ten przepis? Pamiętam, że ja używałem REGONu na przełomie
    2003 i 2004, bo w starej ustawie o działalności gospodarczej było napisane,
    że tak można. Potem w ustawie o swobodzie też cos na ten temat było. Teraz
    wycięli? Bez sensu.

  • 10. Data: 2008-02-22 08:13:02
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On 21 Lut, 22:35, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:
    > A skąd się wziął ten przepis?

    Par. 9 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Min Fin w sprawie zwrotu podatku
    niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur,
    sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie
    mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług