  • 1. Data: 2008-10-03 14:04:45
    Temat: sprzedaż ŚT - jaka faktura?
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Witam,

    chce sprzedac ŚT (kupiony na fakture Vat-marża)
    uzytkowany kilka miesiecy (motocykl)
    jaka fakture wystawiam?

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-10-03 14:37:32
    Temat: Re: sprzedaż ŚT - jaka faktura?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2008, bokomaru wrote:

    > Witam,
    >
    > chce sprzedac ŚT (kupiony na fakture Vat-marża)
    > uzytkowany kilka miesiecy (motocykl)
    > jaka fakture wystawiam?

    No i masz.
    Kolejna zagadka? :>
    A "kilka" to wg. Ciebie mniej niż 6 czy wiecej niż 6? (po polsku:
    "a nie mogłeś zaraz napisać?")

    Art.43.2.2 ustawy, o tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-10-03 16:28:36
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A "kilka" to wg. Ciebie mniej niż 6 czy wiecej niż 6? (po polsku:
    > "a nie mogłeś zaraz napisać?")

    mniej niż sześć.
    kupiony 8 maja, sprzedany 3 października. ale tam nie bylo zadnego vatu
    przy zakupie wiec raczej obowiazuje 43.2, czy sie myle?

    --
    bartek

  • 4. Data: 2008-10-03 17:41:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > mniej niż sześć.
    > kupiony 8 maja, sprzedany 3 października. ale tam nie bylo zadnego vatu przy
    > zakupie wiec raczej obowiazuje 43.2, czy sie myle?

    No właśnie, obowiązuje TEN przepis.
    A wybierasz sobie warunek który Tobie pasuje, pomijając resztę:
    Cytat (dać fixed font, czyli Curier a nie semifixed typu Arial, żeby
    podkreślenie trafiało gdzie trzeba):
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 43
    1. Zwalnia się od podatku:
    2) dostawę towarów używanych,
    ^^^^^^^^^[2]
    ^^^^^^^^^
    z zastrzeżeniem pkt 10,
    pod warunkiem że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało
    ^^^^^^^^^^^^^[1]
    ^^^^^^^^^^^^^
    dokonujšcemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    o kwotę podatku naliczonego
    ---

    Warunki masz DWA.
    To ze spełniasz JEDEN ([1] brak prawa do odliczenia) ma się nijak do
    tego, że nie spełnisz DRUGIEGO ([2]towar używany).
    Nie mów, że nie doczytałeś 43.2.2, bo zapodawałem ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-10-03 18:34:03
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Nie mów, że nie doczytałeś 43.2.2, bo zapodawałem ;>

    no doczytalem, ale Gotfryd...piątek wieczór jest.
    czy Ty mnie imputujesz, ze powinienem vat naliczyc?!

    --
    bartek

  • 6. Data: 2008-10-03 18:35:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    bokomaru wrote:
    > no doczytalem, [...]

    No to już masz "z górki".
    Teraz wystarczy już tylko zrozumieć :-P

    P.

  • 7. Data: 2008-10-03 18:38:28
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Piotrek wrote:
    > No to już masz "z górki".
    > Teraz wystarczy już tylko zrozumieć :-P

    za trudne.
    wystawiłem faktura-marża na kwote, ktora otrzymalem od kupujacego.
    zle czy dobrze?

    --
    bartek

  • 8. Data: 2008-10-03 20:16:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > no doczytalem, ale Gotfryd...piątek wieczór jest.
    > czy Ty mnie imputujesz, ze powinienem vat naliczyc?!

    JA???
    Nie, ale obawiam się że Wysokiemu Sejmowi to tak wyszło...
    Natomiast z przepisem o VAT-marża najwyraźniej masz rację,
    literalnie pasuje.
    Pod warunkiem... ;>
    To już art.120.4 :), czyli pytanie czy towar ten został
    nabyty od "odpowiedniego" podmiotu (przyjmijmy że tak).
    Z odrębną definicją "towaru używanego" (swoją drogą, nigdy
    nie zwracałem uwagi :().

    Przyznaję, że 43. który się "narzucił" wprowadziłem w błąd
    o tyle, że dawało się zrozumieć jakoby *brak zwolnienia*
    oznaczał oVATowanie CAŁEJ kwoty, a to nieprawda (w sprawie
    tego, iż 43.2 nie zwalnia "używanych" mniej niż 6 miesięcy
    podtrzymuję, VAT musi być, temu że 0 od 22%x0 marży nie
    zaprzeczam!).

    Czyli:
    - mamy oVATowanie
    - *można* zastosować dla samej marży :)