  • 1. Data: 2008-01-28 11:45:36
    Temat: [?] sprzedaz auta - co z VATEM ?
    Od: "tex" <b...@e...pl>

    w 06.2005r kupilem uzywane auto z homologacją od firmy za 30000zł brutto na
    FV
    odliczylem 50% VATu pozostałą kwotę zamortyzowałem w ciagu 30mcy

    teraz chciałbym go sprzedac - wiem że muszę wystawic FV
    rozliczyc to jako przychod - zapłacic podatek dochodowy
    a co z VATem!?

    slyszalem że wystawiam FV ze stawką Vatu (zw-zwolniony) ?
    czy to prawda?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-28 11:47:58
    Temat: Re: [?] sprzedaz auta - co z VATEM ?
    Od: "tex" <b...@e...pl>

    zapomnialem dodac ze rok temu auto przerestrowalem na osobowe...

  • 3. Data: 2008-01-28 15:50:37
    Od: "Andrzej" <a...@p...pl>

    Użytkownik "tex" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > zapomnialem dodac ze rok temu auto przerestrowalem na osobowe...

    Tak, ale to nie wszystko. Musisz dokonac korekty podatku naliczonego
    odliczonego w 2005 r. Część (zdaje się że 3/5) tego co odliczyłes musisz
    zwrócić.

  • 4. Data: 2008-01-28 17:38:46
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak, ale to nie wszystko. Musisz dokonac korekty podatku naliczonego
    > odliczonego w 2005 r. Część (zdaje się że 3/5) tego co odliczyłes musisz

    § 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r.
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    (Dz. U. Nr 97, poz. 970, z późn. zm.), zgodnie z którym zwalnia się od podatku
    dostawę samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych przez podatników,
    którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od
    towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) - dalej u.p.t.u., jeżeli
    te samochody i pojazdy są towarami używanymi w rozumieniu art. 43 ust. 2 pkt 2
    u.p.t.u. (używanymi przez okres dłuższy niż 6 miesięcy).

    Niestety w związku z faktem, iż zbycie takie korzystać będzie ze zwolnienia z
    VAT,zobowiązany będziesz do dokonania korekty podatku naliczonego, odliczonego
    przy nabyciu samochodu. Korekta taka odbywa się na zasadach przewidzianych w
    art. 91 ust. 7 u.p.t.u. i według reguł art. 91 ust. 2-6 u.p.t.u.
    Należy jednak zastrzec, iż nie jest to korekta wstecz, a dokonana zostać
    powinna w deklaracji za miesiąc, w którym nastąpi zbycie samochodu.

    W skrócie zasady korekty przedstawiają się następująco: powinieneś ustalić,
    jaki okres pozostał do upływu pięcioletniego okresu używania samochodu, a
    następnie skorygować tą część VAT, która odpowiadać będzie iloczynowi 1/5 VAT
    naliczonego i ilości pozostałych lat.

    Jeżeli zakupiłeś samochód w roku 2005 (i w tym tez roku przyjąłeś go do
    używania i odliczyłeś VAT naliczony), a zbycie samochodu nastąpi w roku 2008,
    powinieneś skorygować 2/5 VAT naliczonego.

    Pzdr- Kriss