  • 1. Data: 2008-04-03 09:15:43
    Temat: sprzedaż - dom aukcyjny - holandia
    Od: "Cathy" <c...@p...gazeta.pl>

    Witam,
    Mam takowy problem: Firma polska zawarła kontrakt z domem aukcyjnym w
    Holandii na sprzedaż towarów. Wywóz tych towarów z terytorium Polski
    nastąpił w dn. 15.02.2008r. Aukcje zostały przeprowadzone w dn.
    25.03.2008r.(towar sprzedany) - kwoty w EUR.
    Pytanie jak należy rozliczyć taką transakcję ( VAT, CIT) . Oba podmioty są
    zarejestrowane dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych.
    Czy mam w tym przypadku doczynienia z WDT? Jeśli tak to kiedy mam obowiązek
    podatkowy i czy mogę zastosować stawkę 0%? Czy musze wystawiać fakturę dla
    domu aukcyjnego, której oni tak naprawde nie chcą - wystarcza im sam
    kontrakt?
    A jeśli nie WDT to co to może byc?
    Z góry dziekuję za ewentualne odpowiedzi, bo nawet na krajowej informacji
    podatkowej nie bardzo wiedzą co mam z tym zrobic! :(
    Cathy