  • 1. Data: 2008-03-21 09:50:47
    Temat: sprzedaż przez internet- ewidencja kosztów w przesyłki
    Od: "hani" <h...@v...pl>

    Witam
    Proszę o pomoc. Mam dylemat odnośnie ewidencjonowania w książce przychodów i
    rozchodów kosztów przesyłki, które ponosi bezpośrednio klient za zakupiony towar.

    Towar wysyłam za pośrednictwem Poczty Polskiej (nie mam podpisanej żadnej umowy
    na świadczenie usług z Pocztą Polską). Klient do ceny towaru dolicza koszty
    przesyłki i całą kwotę przelewa na mój rachunek bankowy bez wyodrębnienia w
    tytule przelewu, że kwota X doliczana do ceny towaru jest zwrotem kosztów
    przesyłki.Zaznaczam, iż przekazane na mój rachunek bankowy środki na przesyłkę
    towaru nie stanowią dla mnie dodatkowego dochodu.Na paragonie uwzględniam tylko
    cenę towaru bez kosztów przesyłki oraz nie księguję w kol. 13 dowodów pocztowych
    świadczących o poniesionym koszcie za przesyłkę towaru. Czy dobrze robię?

    Dziękuję za pomoc
    Hani

  • 2. Data: 2008-03-21 18:11:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "hani" <h...@v...pl> napisał w wiadomości
    >(nie mam podpisanej żadnej umowy
    > na świadczenie usług z Pocztą Polską).

    Czy umowa musi byc zawsze podpisana?
    Nadajac paczke i placac pani w okienku zawierasz kazdorazowo umowe z Poczta
    Polska.

    > towaru nie stanowią dla mnie dodatkowego dochodu.

    Alez stanowia - Twoj PRZYCHOD !!!!!

    Na paragonie uwzględniam tylko
    > cenę towaru bez kosztów przesyłki oraz nie księguję w kol. 13 dowodów
    > pocztowych
    > świadczących o poniesionym koszcie za przesyłkę towaru. Czy dobrze robię?

    Robisz zle.
    Cala kwota, jaka placi Klient jest Twoim PRZYCHODEM.
    Oplata za przesylke jest Twoim KOSZTEM.
    A zatem paragon na cala sume, lacznie z kosztami - i w kol 7 i 9 KPiR, zas
    koszt wysylki, ksiegowany na podstawie kwitka, ktory wrecza Ci Pani w
    okienku - do kol. 13 i 14.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-03-21 18:14:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A zatem paragon na cala sume, lacznie z kosztami - i w kol 7 i 9 KPiR, zas

    Oczywiscie te kol. 7 i 9. to tylko skrot myslowy - jasne, ze nie kazdy
    paragon z osobna tam wpisujesz, ale zapewne zbiorczo na podstawie raporty
    miesiecznego.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2008-03-21 21:23:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Żeby było jeszcze smieszniej i głupiej. bo przecież w PRL-bis zyjemy. to koszty
    pocztowe sprzedawca musi obciążyć
    podatkiem VAT takim, jak dla wysyłanego towaru.
    JaC

  • 5. Data: 2008-03-21 21:31:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Żeby było jeszcze smieszniej i głupiej. bo przecież w PRL-bis zyjemy. to
    > koszty pocztowe sprzedawca musi obciążyć
    > podatkiem VAT takim, jak dla wysyłanego towaru.

    Podejrzewam, ze inicjatorka watku jest na razie zwolniona - no ale w jej
    przypadku koszty przesylki powiekszaja obrot , ktory na lezy uwzglednic w
    kontroli limitu zwolnienia :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2008-03-22 07:48:33
    Od: "hani" <h...@v...pl>

> [...]
    > przypadku koszty przesylki powiekszaja obrot , ktory na lezy uwzglednic w

    Nie jestem zwolniona z VAT-u. Księgując koszty przesyłki muszę płacić VAT od
    usługi pocztowej a chce to ominąć, ponieważ nie mam zamiaru dokładać do interesu
    a podwyższenie kosztów przesyłki o kwotę VAT odpada.

  • 7. Data: 2008-03-22 09:43:48
    Od: <s...@a...pl>

    > Żeby było jeszcze smieszniej i głupiej. bo przecież w PRL-bis zyjemy. to
    > koszty pocztowe sprzedawca musi obciążyć podatkiem VAT takim, jak dla
    > wysyłanego towaru.

    Moim zdaniem koszty wysyłki są zawsze na 22%.
    No chyba że doliczasz tą wartość do ceny towaru.

  • 8. Data: 2008-03-22 10:06:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > interesu
    > a podwyższenie kosztów przesyłki o kwotę VAT odpada.

    No coz - z takim rozumowaniem to proponuje wogole wyrejestrowac DG. Wtedy
    obnizszysz calosc o kwote VAT, podatku dochodowego, ZUS-u.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2008-03-22 10:47:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hani wrote:

> [...]
    > VAT od usługi pocztowej a chce to ominąć, ponieważ nie mam zamiaru
    > dokładać do interesu a podwyższenie kosztów przesyłki o kwotę VAT

    Ale gdybyś wogóle nie wykazywała obrotu, to miałbyś jeszcze
    większe zyski. Pomyśl o tym.

  • 10. Data: 2008-03-22 19:03:03
    Od: "hani" <h...@v...pl>

    Po ciężkich poszukiwaniach znalazłam informację:-)Może się komuś przyda więc
    podaje linka

    http://www.e-porady.pit.pl/pages/i/2004.php?ka_id_s=
    173&offset=30