  • 1. Data: 2008-01-31 15:18:55
    Temat: sprzedaz srodka trwalego (samochod ) po likwidacji DG
    Od: Rafal <r...@p...net>

    Witam

    zlikwiodwalem DG ( 2 miesiace temu )
    został mi smaochod osobowy zamrotyzowany do 1200zł

    jak teraz sprzedam umowa kupna sprzedazy to ile zaplace od tego podatkow i
    jakie ? ( pcc3 czy do pita jakies 19% ?? )

    rafal

  • 2. Data: 2008-02-01 18:11:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jan 2008, Rafal wrote:

    > Witam
    >
    > zlikwiodwalem DG ( 2 miesiace temu )
    > został mi smaochod osobowy zamrotyzowany do 1200zł
    >
    > jak teraz sprzedam umowa kupna

    ...nie ma takiej :O

    > sprzedazy to ile zaplace od tego podatkow i
    > jakie ? ( pcc3 czy do pita jakies 19% ?? )

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    2. Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    [...]
    3) składników majštku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1, z
    zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały wycofane z
    działalnoœci gospodarczej, a między pierwszym dniem miesišca następujšcego
    po miesišcu, w którym składniki majštku zostały wycofane z działalnoœci i
    dniem ich odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat.
    [...]
    art. 14
    [...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:

    1) przychody z odpłatnego zbycia wykorzystywanych na potrzeby zwišzane z
    działalnoœciš gospodarczš oraz przy prowadzeniu działów specjalnych
    produkcji rolnej składników majštku będšcych:

    a) œrodkami trwałymi,
    - ujętych w ewidencji œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i
    prawnych, w tym także przychody z odpłatnego zbycia składników majštku
    [...]

    "Normalnie" - dochodowy.

    Co mnie intryguje, to pytanie, czy mimo nieprowadzenia DG można złożyć
    np. informację o wyborze opodatkowania liniowego dla przychódów
    związanych z (już nieprowadzoną!) DG.
    IMO - tak. Oczywiście na początku roku :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-03 09:49:49
    Od: Rafal <rafal@no_spam_plutecki.net>

> [...]
    > np. informację o wyborze opodatkowania liniowego dla przychódów
    > związanych z (już nieprowadzoną!) DG.
    > IMO - tak. Oczywiście na początku roku :)

    no ok sprzedalem fure
    musze teraz dochod wykazac .. tylko jak ?

    licze sobie zaliczke na podatek ( bo mam jeszcze inne DG - s.c. ) co
    miesiac
    i jak to teraz wykazac ( cena sprzedazy - pozostala kwota niezamortyzowana
    * 19% ??)
    czy jakis extra druczek do US ?
    chyba podaje do US moze ktos bedzie tam wiedzial...
    rafal

  • 4. Data: 2008-02-03 20:53:59
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > np. informację o wyborze opodatkowania liniowego dla przychódów
    > związanych z (już nieprowadzoną!) DG.
    >  IMO - tak. Oczywiście na początku roku :)

    W tym konkretnym przypadku pytacz prowadzi jeszcze inną niz zlikwidowana
    dz.gospod. - w dacie sprzedazy śr. trwałego. Oznacza , to że zapłaci podatek
    dochodowy według zasad go obowiazujacych w danym roku podatkowym
    dla "prowadzonej" działalnosci - jesli więc nie złozył oswiadczenia o zmianie
    to zapłaci według zasad zeszłorocznych. Jesli złozył - o zmianę - zapłaci
    według zasad wybranych dla b.r.
    Ta sytuacja jest odmienna od tej w której pytacz nie prowadziłby drugiej
    działalności.

    Jak piszesz "nieprowadzenie" DG - w takim przypadku - nie powoduje uprawnienia
    do zmiany formy opodatkowania - (wyboru formy)innej niż wybrana dla
    poprzedniego roku (likwidacji) - przynajmniej w terminie do 20 stycznia roku
    nastepnego (z wyłaczeniem sytuacji opisanej nizej).
    Jest to nastepstwem likwidacji i nieosiągania przychodów w roku następnym.
    Za interesujacą i ew. dopuszczalną należy uznać sytuację w której -
    oświadczenie o którym piszesz składa się ; przed dniem uzyskania przychodu i
    zmienia ono formę opodatkowania lub "wybiera" np. z ryczałtu na liniowy - albo
    z zasad ogólnych na ryczałt albo z ryczałtu na zasady ogólne. Nie analizowałem
    przepisów dokładnie - ale zapisy ; " osiagajacy przychody z dz. gospod." w
    kontekście - "rozpoczynajacy dz. gospod" - zdaje się w takiej sytuacji
    przesadzać o tym ,że należy taką sprzedaż opodatkować według zasad
    obowiązujacych na dzień likwidacji a nie faktycznej sprzedaży , która może
    nastapić nawet 6 lat po likwidacji.

    W tej konkretnej sytuacji - przychód (dochód) podlega opodatkowaniu według
    zasad obowiązujacych pytacza w b.r.

    Pozdrawiam - Kriss