  • 1. Data: 2005-06-03 07:23:10
    Temat: starta a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: projekt22 <p...@g...pl>

    rozpoczynam działalność.
    w pierwszym miesiącu przewiduje wydatki które w rozliczeniu miesięcznym
    przyniosa 25 ooo zł straty
    wiem ze za ten miesiąc podatku nie zapłacę , ale....
    w następnych miesiącach będa przychody w wysokości ok 3000 zł
    jak ta strata skutkuje na zaliczki w kolejnych miesiacach?
    dzięki za wszelkie informacje
    pzdr

  • 2. Data: 2005-06-03 07:42:57
    Temat: Re: starta a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "projekt22" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > w następnych miesiącach będa przychody w wysokości ok 3000 zł
    > jak ta strata skutkuje na zaliczki w kolejnych miesiacach?

    zapoznaj się z wzorem PIT-5. Ujmujesz tam przychody i koszty NARASTAJĄCO w
    trakcie roku, więc formalnie po prostu co miesiąc będzie Ci się zmniejszać
    strata, aż w końcu wyjdzie podatek do zapłacenia.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-06-03 11:31:59
    Od: Mariusz Witek <u...@n...pl>

    Magdalena wrote:

> [...]
    > trakcie roku, więc formalnie po prostu co miesiąc będzie Ci się zmniejszać
    > strata, aż w końcu wyjdzie podatek do zapłacenia.

    [OT]
    3000 hmm troche malo
    mozesz byc w plecy na odliczeniach skladek ZUS (odlicza sie tylko do
    wysokosci podatku) .Jesli na koniec wyjdzie brak lub maly podatek to nie
    bedziesz mial od czego odliczyc skladek ZUS i troche w plecy. A koszty
    pewnie jeszcze sie pojawia podczas roku.

    mariusz

  • 4. Data: 2005-06-03 12:01:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jun 2005, projekt22 wrote:

    > + rozpoczynam działalność.
    > + w pierwszym miesiącu przewiduje wydatki które w rozliczeniu miesięcznym
    > + przyniosa 25 ooo zł straty

    Ja tak z ciekawości: co to za wydatek że da się go ująć w koszty ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-03 12:55:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <d7pfbg$ch4$2@nemesis.news.tpi.pl>,
    Mariusz Witek <u...@n...pl> wrote:

> [...]
    > bedziesz mial od czego odliczyc skladek ZUS i troche w plecy. A koszty
    > pewnie jeszcze sie pojawia podczas roku.

    Coś przeszkadza dać składki w koszty i zrobić z nich stratę do
    rozliczenia w następnych latach?
    A jeśli masz na myśli składkę zdrowotną, to wspólne rozliczenie z
    małżonkiem może dać miłe efekty.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 6. Data: 2005-06-03 16:08:32
    Od: Mariusz Witek <u...@n...pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Coś przeszkadza dać składki w koszty i zrobić z nich stratę do
    > rozliczenia w następnych latach?
    > A jeśli masz na myśli składkę zdrowotną, to wspólne rozliczenie z
    > małżonkiem może dać miłe efekty.

    niestety, zona na wychowawczym a podatek za caly rok wyszedl mi 600,-
    skladek zdrowotnego cos 1600
    duzo - nie duzo - ale ten 1000 jednak boli

    mariusz

  • 7. Data: 2005-06-03 16:25:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mariusz Witek wrote:

    > niestety, zona na wychowawczym a podatek za caly rok wyszedl mi 600,-
    > skladek zdrowotnego cos 1600
    > duzo - nie duzo - ale ten 1000 jednak boli

    No to ze wspólnego urwiesz jeszcze
    podatkek od tzw kwoty wolnej ok 500zł