1. Data: 2004-02-05 09:25:13
Temat:stawki składek ZUS za niepełny miesiąc
Od:wromario <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozpocząłem DG 29.01.2004, muszę obliczyć minimalne stawki składek ZUS,
znalazłem informacje na ten temat:

http://www.zus.pl/niusy/k011212.htm

jednak dotyczy ona wyliczania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
społeczne - nie wspomina natomiast o zasadach ustalania podstawy wymiaru
składki na FP i ubezpieczenia zdrowotnego. Czy tych przypadkach
postępuje analogicznie, czyli:

1296,01 * 3 / 31 - w przypadku FP
1756,19 * 3 / 31 - w przypadku UZ

?

I jeszcze jedno pytanie, a właściwie prośba o potwierdzenie bądź
zaprzeczenie: czy słusznie postąpię wpisując tak obliczone podstawy
wymiaru składek do formularza ZUS DRA?

--
rzucam się do nóżek
wromario

2. Data: 2004-02-05 10:51:19
Temat:Re: stawki składek ZUS za niepełny miesiąc
Od:"modina" <m...@m...and.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> I jeszcze jedno pytanie, a właściwie prośba o potwierdzenie bądź
> zaprzeczenie: czy słusznie postąpię wpisując tak obliczone podstawy

Nie.
Źle wyciągnąłeś wnioski i nieuważnie czytałeś strony ZUS-u.
http://www.zus.pl/ref_99/porad1/default.asp?rozdz=ro
zdz10

Cyt: "Stosownie do art. 21 ust. 2 ustawy, składka jest miesięczna i
niepodzielna."

FP liczysz prawidłowo, ale składka zdrowotna jest niepodzielna, czyli
płacisz ją w pełnej wysokości za cały miesiąc.
8,25% x 1756,19 = 144,89 zł.

Od podatku możesz odliczyć jedynie 7,75% tej podstawy zdrowotnego, czyli
136,10 zł.

Pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2004-02-05 16:08:11
Od:wromario <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik modina napisał:

> Nie. Źle wyciągnąłeś wnioski i nieuważnie czytałeś strony ZUS-u...

dziękuję za odpowiedź

--
rzuca się do nóżek
wromario