  • 1. Data: 2008-03-11 12:32:41
    Temat: subiekt Gt i kwestia rozliczenia towaru
    Od: "stano" <g...@o...pl>

    Witam
    Zalozmy taka rzecz

    Kupilem towar po 100 zł za sztuke brutto. Ciezkie czasy , minal miesiac ,
    konkurencja ma taniej i musze to sprzedawac po jakies np. 60 zł brutto.

    Jak to rozliczac ? bede na minusie , czy w zwiazku z tym mam straty czy tez
    jest to moje ryzyko handlowe ?

    Jak to potem rozliczyc , przeciez trzeba dac paragon dla klienta , w
    subiekcie bedzie na minusie , nie wiem jak sobei z tym poradzic

  • 2. Data: 2008-03-12 21:52:46
    Temat: Re: subiekt Gt i kwestia rozliczenia towaru
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2008, stano wrote:

> [...]
    >
    > Jak to rozliczac ? bede na minusie , czy w zwiazku z tym mam straty czy tez

    IMO błąd jest w pytaniu :)
    A nawet dwa.
    Pierwszy: to są straty *na transakcjach* stanowiące normalne ryzyko
    handlowe
    Drugi: raczej sugestia, a nie wyraźnie wymienione rozumowanie, ale
    przecież dla celów podatkowych nie rozdziela się poszczególnych
    transakcji, lecz źródła przychodu (aczkolwiek, przyznajmy, są
    wyjątki, lecz akurat nie dotyczą DG).
    Krótko mówiąc to że transakcja przyniosła stratę może mieć znaczenie
    dla zarządzania - ale dla podatków liczy się jaki wynik przyniosło
    CAŁE przedsiębiorstwo (suma przychodów i suma kosztów), a nie oddzielnie
    ile było "kawałków zysków" a ile "kawałków straty".

    Inaczej mówiąc: nie wiem w czym problem.
    Jak w programie to się nie znam ;)

    pzdr, Gotfryd