  • 1. Data: 2008-03-17 16:24:23
    Temat: szkolenia lotnicze
    Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    temat jest mocno skomplikowany, ale może ktoś będzie mi mógł udzielić jakiś
    odpowiedzi, podpowiedzi.
    Działalność lotnicza, szkoleniowa jest certyfikowana i wynika to z prawa
    lotniczego. Posiadam uprawnienia instruktora samolotowego i mam zamiar
    "wynajmować się" właśnie jako instruktor samolotowy w szkołach lotniczych,
    które mają certyfikaty na szkolenie lotnicze wydane w oparciu właśnie o
    prawo lotnicze. Chciałbym założyć działalność gospodarczą, gdyż będę miał
    troche kosztów np. samochód, komputer, pomoce szkoleniowe, itp.
    W czym problem;
    - co będzie przedmiotem mojej działalności gospodarczej - ogólnie pojęte
    usługi szkoleniowe, czy coś innego, nie mam pojęcia
    - czy nie będzie problemów z urzędem skarbowym, dla mnie lub ośrodka
    szkolenia, bo szkolenie lotnicze, to działalność certyfikowana
    - będę wystawiał faktury tylko jednemu kontrahentowi (szkole lotniczej), czy
    nie będzie to podpadać pod umowę o pracę?

    Jeżeli ktoś orientuje się w powyższym bardzo proszę o odpowiedź i z góry
    serdeczenie dziękuję.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-03-19 13:25:23
    Temat: Re: szkolenia lotnicze
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mam przynajmniej jedną dobrą wiadomość - masz szansę na zwolnienie przedmiotowe z
    VAT.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-03-19 17:35:51
    Od: "Natalia" <n...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Mam przynajmniej jedną dobrą wiadomość - masz szansę na zwolnienie
    > przedmiotowe z VAT.
    > JaC

    dlaczego?

  • 4. Data: 2008-03-19 18:08:37
    Od: "Krzysztof" <k...@p...onet.pl>

    No własnie dlaczego byłbym zwolniony z Vat?

  • 5. Data: 2008-03-19 18:56:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Mar 2008, Natalia wrote:

    > dlaczego?

    Strzelam na oślep: bo mamy certyfikowaną działalność szkoleniową?
    Przyznam że nie znam szczegółówych warunków pozwalających zaliczyć
    szkolenia do "dydaktyki" (zwolnionej z VAT).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-03-19 22:34:40
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bo ustawa przewiduje.
    I zapewne nie "byłbym zwolniony", tylko usługa byłaby zwolniona.
    JaC

    -----