  • 1. Data: 2004-10-08 09:55:22
    Temat: termin płatności
    Od: "Bavaria Polska" <b...@g...pl>

    Witam,
    Czy termin płatności wynikającej z FV można liczyć od daty sprzedaży (daty
    dostawy towaru), a nie od daty wystawienia faktury? Np. data dostawy
    06-10-2004, a data wystawienia faktury 10-10-2004.
    W jakim terminie od daty dostawy należy wystawić FV?
    Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź. Maja

  • 2. Data: 2004-10-08 10:29:39
    Temat: Re: termin płatności
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Bavaria Polska" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 06-10-2004, a data wystawienia faktury 10-10-2004.
    > W jakim terminie od daty dostawy należy wystawić FV?

    Fakturę należy wystawić w ciągu 7 dni od taty dostarczenia towarów lub
    wykonania usługi.

    Termin płatności liczy się od daty wystawienia faktury. Tarmin może byc
    praktycznie dowolny - 1 dzień, tydzień itp.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-10-08 10:41:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Bavaria Polska wrote:

> [...]
    >+ dostawy towaru), a nie od daty wystawienia faktury? Np. data dostawy
    >+ 06-10-2004, a data wystawienia faktury 10-10-2004.

    Pytanie nie jest jasne.
    Jeśli pytasz czy UMOWA może stanowić że TP liczymy od daty sprzedaży
    to sprzeciwu nie widzę. Takoż może to być "15 dni od najbliższych
    imienin prezesa firmy", choć tu przeciwwskazaniem jest problem
    w razie zmiany prezesa ;)
    Jeśli sposób liczenia terminu JEST ustalony - no to jednostronnie
    go zmienić AFAIK nie można - nie znam przepisu pozwalającemu dostawcy
    uznać że jednostronnie określi ów termin. Jeśli terminu WCALE nie
    określono - to AFAIR wg KC termin określa się przez "wezwanie" (wezwanie
    do zapłaty).

    >+ W jakim terminie od daty dostawy należy wystawić FV?

    Dostawy CZEGO ?
    Zasada ogólna to 7 dni. Ale w przepisach jest cały stosik
    wyjątków !!

    >+ Bardzo proszę o możliwie szybką odpowiedź.

    ...a ja o precyzyjne (z wystarczającą ilościa danych) pytania !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-08 11:34:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Oct 2004, Damian wrote:
    [...]
    >+ Termin płatności liczy się od daty wystawienia faktury.

    Staję w kolejce po przepis unieważniający zapis umowy:
    "termin płatności ustala się na 21 dni od daty podpisania
    protokołu przekazania, w razie podpisania protokołu
    z zastrzeżeniami termin dotyczy płatności częsciowej ujętej
    w protokole".
    Ano słowa o "wystawieniu faktury".

    >+ Tarmin może byc
    >+ praktycznie dowolny - 1 dzień, tydzień itp.

    Zgoda :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)