  • 1. Data: 2008-11-23 08:09:34
    Temat: '..this is not a VAT invoice'
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    chciałabym zakup z Amazon wrzucić w koszty DG i odliczyć podatek, ale po
    wydruku faktury mam informację: "Please note: This is not a VAT invoice" -
    co powinnam uczynić?

  • 2. Data: 2008-11-23 08:22:32
    Temat: Re: '..this is not a VAT invoice'
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2008 o 09:09:34 yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > chciałabym zakup z Amazon wrzucić w koszty DG i odliczyć podatek, ale po
    > wydruku faktury mam informację: "Please note: This is not a VAT invoice"
    > - co powinnam uczynić?

    "This is not VAT invoice" znaczy "nie możesz odliczyć" ;-0 ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-11-23 10:17:02
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "This is not VAT invoice" znaczy "nie możesz odliczyć" ;-0 ?
    to jest właśnie część mojego pytania - nie możesz po prostu odpowiedzieć?
    Nie tylko posiadam dokumentu fiskalnego, ale na tejże fakturze nie widnieje
    nawet mój NIP (nie mieli takiej rubryki).

  • 4. Data: 2008-11-23 11:18:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-11-2008 o 11:17:02 yapann <y...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Nie tylko posiadam dokumentu fiskalnego, ale na tejże fakturze nie
    > widnieje nawet mój NIP (nie mieli takiej rubryki).

    Napisałaś że dostałaś fakturę z Amazona - no to masz
    dokument księgowy (btw słowo faktura to jest synonim słowa rachunek).

    Rozumiem że chcesz wrzucić go w koszty ale uważasz że nie możesz
    bo nie ma na nim NIP-u oraz jest napis "This is not VAT invoice".

    NIP-u nie wpisali bo w US raczej NIPu naszego nie mają :-) a napis "This
    is not VAT invoice"
    jest zgodny z prawdą, bo w US VATu nie ma - więc nie mogli wystawić
    faktury VAT.

    Więc w czym problem :-) ?

    Jeśli oczekujesz że napiszę, "wrzucaj w koszty, luz", to nie zrobię
    tego bo dostanę potem tęgie sarkastyczne baty od Maddy za nieuprawnione
    domysły że ten zakup kwalifikuje się jako KUP, nie trzeba go amortyzować
    itd.

    Poza tym nie jestem doradcą podatkowym więc mogę sobie tylko pogdybać :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2008-11-23 18:53:54
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Napisałaś że dostałaś fakturę z Amazona - no to masz
    > dokument księgowy (btw słowo faktura to jest synonim słowa rachunek).

    słowo 'faktura' to nie jest także synonim frazy 'faktura VAT'.

    (gwoli ścisłości nie każda fakturaj jest dokumentem księgowym (patrz
    'faktura pro forma')), zatem Twoje stwierdzenie ('dostałaś fakturę to
    ..masz dokument księgowy') jest dla mnie nierzeczowe).