  • 1. Data: 2007-10-20 20:06:55
    Temat: tłumaczenie bilansu
    Od: "Monika" <z...@b...pl>

    Witam

    która pozycja z bilansu to "Less accumulated Depreciation"?

    Czy "common stock" to kapitał akcyjny? a "retained earings" to która pozycja
    z pasywów?

    Pozdrawiam

    Monika

  • 2. Data: 2007-10-22 19:44:51
    Temat: Re: tłumaczenie bilansu
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2007 22:06:55 +0200, Monika napisał(a):

    > Witam
    > która pozycja z bilansu to "Less accumulated Depreciation"?
    > Czy "common stock" to kapitał akcyjny? a "retained earings" to która pozycja
    > z pasywów?

    Żeby Ci może nie mieszać w głowie "gdybaniem", to raczej napiszę, żebyś
    spróbowała na innej grupie, tam będą wiedzieli na 100%! :)
    pl.sci.ekonomiczne

    Choć jednego jestem pewna:
    > a "retained earings" to która pozycja
    > z pasywów?
    Niepodzielone zyski z lat ubiegłych - też bym chciała takie mieć! :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-10-22 20:06:05
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > która pozycja z bilansu to "Less accumulated Depreciation"?

    to dosłownie znaczy "pomniejszone o umorzenie (narastająco)"... ale ja nie
    znam takiej pozycji w bilansie.
    w bilansie wykazuje się środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w
    wartościach netto, czyli wartości począkowe pomniejsza się o amortyzację i
    odpisy aktualizujące...

    > Czy "common stock" to kapitał akcyjny?

    nie wiem co to "common stock"... ale kapitał akcyjny to "share capital"

    >a "retained earings" to która pozycja
    z pasywów?

    Zysk/Strata z lat ubiegłych

  • 4. Data: 2007-10-23 07:20:46
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Monika pisze:
    > Witam
    >
    > która pozycja z bilansu to "Less accumulated Depreciation"?

    W samym bilansie się tego zwykle nie podaje
    natomiast podaje się w informacji dodatkowej dot. środków trwałych a
    jest to tzw "umorzenie"

    > Czy "common stock" to kapitał akcyjny?

    Niezupełnie, są to "akcje zwykłe" oprócz tego na kapitał akcyjny mogą
    (ale nie muszą) się składać "akcje uprzywilejowane" (zresztą równie
    dobrze może być odwrotnie).