  • 1. Data: 2007-10-30 18:40:29
    Temat: ubezpieczenie majątkowe
    Od: nestliq <P...@g...com>

    mam budynek wartości 180k, ubezpieczam go, składka wynosi 6k.
    czy w RZiS należy umieścic to jako usługę obcą? czy może pod jakąs
    inną pozycją?

  • 2. Data: 2007-10-30 19:16:27
    Temat: Re: ubezpieczenie majątkowe
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 18:40:29 -0000, nestliq napisał(a):

    > mam budynek wartości 180k, ubezpieczam go, składka wynosi 6k.
    > czy w RZiS należy umieścic to jako usługę obcą? czy może pod jakąs
    > inną pozycją?

    Ale w sensie, że jak? ;>
    Całość?!?! w momencie poniesienia? ratunku...

    No chyba, że masz kpir, a RZiS robisz sobie, muzom i bankowi? Coś napisz,
    ok? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-11-01 11:52:09
    Od: nestliq <P...@g...com>

    On 30 Paź, 20:16, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Całość?!?! w momencie poniesienia? ratunku...
    >
    > No chyba, że masz kpir, a RZiS robisz sobie, muzom i bankowi? Coś napisz,

    dzieki za odpowiedz:)

    przykład jest czysto teoretyczny (wciąż się uczę), mam koszty wg
    rodzajów
    i mam do zaksięgowania pozycję składka od ubezpieczenia majątkowego,
    no i później zrobienie RZiSu

    pzdr

  • 4. Data: 2007-11-01 12:53:47
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Nov 2007 04:52:09 -0700, nestliq napisał(a):

    > przykład jest czysto teoretyczny (wciąż się uczę), mam koszty wg
    > rodzajów
    > i mam do zaksięgowania pozycję składka od ubezpieczenia majątkowego,
    > no i później zrobienie RZiSu

    uff.. :)

    To jeśli problem jest aktualny i cobyś nie miał kłopotu, to ubezpieczenie
    księgujesz na początku tak, całość:
    WN - rozliczenia międzyokresowe kosztów (RMK)
    MA - zobowiązania
    potem część - jedna któraśtam (w zależności od okresu, na jaki zawarto
    ubezpieczenie)
    WN - pozostałe koszty rodzajowe
    MA - RMK

    W efekcie w RZiS (wersja porównawcza) koszty ubezpieczenia będziesz miał w
    pozostałych kosztach rodzajowych. Niektórzy wrzucają ubezpieczenia w usługi
    obce, ale to błąd. I oczywiście wysokość ubezpieczenia w kosztach będziesz
    miał taką, jaka będzie odpowiadała okresowi zawartego ubezpieczenia,
    uwzględniając datę sporządzenia RZiS.
    Myślę, że wiesz w czym rzecz, prawda? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 5. Data: 2007-11-03 13:07:29
    Od: nestliq <P...@g...com>

    On 1 Lis, 13:53, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > uwzględniając datę sporządzenia RZiS.
    > Myślę, że wiesz w czym rzecz, prawda? ;>

    na wiadomo.... =D

    chodzilo mi o to ze nalezy je wrzucic na konto pozostałe koszty
    rodzajowe, a nie w uslugi obce, reszta jasna,
    na poczatku moze nie do konca wiedzialem jak sie wyslowic, brak mi
    jeszcze fachowego "otrzaskania" ;P

    pozdrawiam:)

  • 6. Data: 2007-11-04 19:53:19
    Od: nestliq <P...@g...com>

    On 3 Lis, 14:07, nestliq <P...@g...com> wrote:

> [...]
    > rodzajowe, a nie w uslugi obce, reszta jasna,
    > na poczatku moze nie do konca wiedzialem jak sie wyslowic, brak mi

    mam jeszcze jedna sprawe...
    jak sie ma kwestia ubezpieczeń do przepływów pieniężnych
    tzn. w jakiego rodzaju dzialalnosci nalezy umiescic
    - wydatki na skladki (dz. operacyjna?)
    - odszkodowanie (nie mam pojecia, ale logika podpowiada ze w tym samym
    miejscu co wydatki na skladke - wiec dz. operacyjna?)

    prosze o uścislenie:)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-11-04 20:49:45
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Nov 2007 11:53:19 -0800, nestliq napisał(a):

    > jak sie ma kwestia ubezpieczeń do przepływów pieniężnych
    > tzn. w jakiego rodzaju dzialalnosci nalezy umiescic
    > - wydatki na skladki (dz. operacyjna?)

    Logicznie rzecz ujmując, skoro znajdujesz miejsce, żeby zaksięgować to na
    "czwórkach", czyli ni mniej ni więcej - koszty, które dotycza działalności
    operacyjnej, to konsekwentnie :)

    > - odszkodowanie (nie mam pojecia, ale logika podpowiada ze w tym samym
    > miejscu co wydatki na skladke - wiec dz. operacyjna?)

    No proszę, jak ładnie! :)
    Dla mnie ok - dokładnie pozostałe przychody operacyjne.

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 8. Data: 2007-11-05 18:46:29
    Od: nestliq <P...@g...com>

    On 4 Lis, 21:49, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No proszę, jak ładnie! :)
    > Dla mnie ok - dokładnie pozostałe przychody operacyjne.

    no to juz robie jakies postepy.... :)

    a zyski/straty nadzwyczajne jak umieszczac w przeplywach pieniężnych?
    czy to juz zalezy od rodzaju tych zyskow/strat?

    pzdr :)

  • 9. Data: 2007-11-05 19:22:53
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Nov 2007 18:46:29 -0000, nestliq napisał(a):

    > a zyski/straty nadzwyczajne jak umieszczac w przeplywach pieniężnych?
    > czy to juz zalezy od rodzaju tych zyskow/strat?

    One zwykle faktycznie są "nadzwyczajne", ale raczej da się określić gdzie
    je wrzucić, jeśli wiesz skąd pochodzą :)
    W rachunku przepływów masz do wyboru: operacyjne, inwestycyjne i finansowe,
    coś dopasujesz.

    Ale wiesz, ja się mogę mylić, więc może zapytaj tych szkolących, bo może
    nadzwyczajności w tym sprawozdaniu się nie umieszcza?
    W ustawie na ten temat nie ma nic. W praktyce jakoś się nie spotkałam z
    taką "atrakcją", więc autopsja - na nic!

    To może odwróćmy rolę i tym razem Ty dasz znać, jak to w teorii? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 10. Data: 2007-11-06 15:46:28
    Od: nestliq <P...@g...com>

    On 5 Lis, 20:22, Jagna <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > taką "atrakcją", więc autopsja - na nic!
    >
    > To może odwróćmy rolę i tym razem Ty dasz znać, jak to w teorii? ;>

    teoria mowia ze nalezy odniesc je do tej czesci przeplywow ktorych
    dotycza
    przykladowo: tornado niszczy nam zapasy - to wrzucamy do dz.
    operacyjnej, ale jak nam to tornado zniszczy budynek to juz
    inwestycyjnej