  • 1. Data: 2008-02-21 07:02:56
    Temat: ulga meldunkowa - inny adres zamieszkania, niz zameldowania
    Od: "tract" <t...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Sprawa dotyczy ulgi meldunkowej (po zameldowaniu na 12 miesiecy nie placi
    sie podatku). A dokladnie chodzi o problem związany z "innym adresem
    zameldowania niż zamieszkania".

    Otóż załóżmy taką sytuację:
    - Podatnik posiada jedno mieszkanie (pierwsze), które zamieszkuje (jest
    również w nim zameldowany),
    - Następnie kupuje drugie mieszkanie (po 1 stycznia 2007) po czym się w nim
    melduje (nie zmieniając miejsca zamieszkania).
    - Składa NIP-3 z adresem zameldowania drugiego mieszkania, a na miejsce
    zamieszkania wskazuje pierwsze mieszkanie.
    - Podobnie w PIT-37 w adres zamieszkania wpisuje adres pierwszego mieszkania.
    - Po okresie 12 miesięcy sprzedaje drugie mieszkanie (w którym jest
    zameldowany, ale któego nie zamieszkuje).
    Czy wobec tego przysługuje mu "ulga meldunkowa"? Wiem, że w myśl "litery
    ustawy" tak, ale czy nie będzie miał wobec tego problemów z Urzędem
    Skarbowym. Może warto w pierwszym mieszkaniu zameldować się na pobyt
    tymczasowy.

    Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Tract

  • 2. Data: 2008-02-21 09:49:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "tract" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Sprawa dotyczy ulgi meldunkowej (po zameldowaniu na 12 miesiecy nie placi
    > sie podatku).

    ?????
    Jakiego podatku?

  • 3. Data: 2008-02-21 09:58:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "tract" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ?????
    > Jakiego podatku?

    Ja bym myślała że podatku do zysku ze sprzedaży mieszkania.
    Reszta posta na to wskazuje dość jednoznacznie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2008-02-21 10:02:47
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ja bym myślała że podatku do zysku ze sprzedaży mieszkania.
    > Reszta posta na to wskazuje dość jednoznacznie.

    Nawet jeśli tak przyjąć to chyba raczej jest ulga "zamieszkaniowa" a nie
    "zameldowaniowa".

  • 5. Data: 2008-02-21 10:26:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nawet jeśli tak przyjąć to chyba raczej jest ulga "zamieszkaniowa" a nie
    > "zameldowaniowa".

    W ustawie warunkiem jest _zameldowanie_ a nie zamieszkanie.

    Może przeczytaj ustawę?
    Dyskusja na temat wariantów meldunku trwa od roku a Ty jakbyś z księżyca
    spadł.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-02-21 10:29:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > W ustawie warunkiem jest _zameldowanie_ a nie zamieszkanie.

    A to sorry.

    > Może przeczytaj ustawę?

    Przeczytam, jak będę mieszkanie sprzedawał. ;-)

  • 7. Data: 2008-02-21 10:41:26
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > A to sorry.

    > Przeczytam, jak będę mieszkanie sprzedawał. ;-)

    Warto był przeczytać zanim się zabrało głos.
    Skoro temat Cię nie interesuje i go nie rozumiesz to czego się wtrącasz?
    Nudzi Ci sie?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-02-21 10:53:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Warto był przeczytać zanim się zabrało głos.

    No warto, dlatego przecież przeprosiłem.

    > Skoro temat Cię nie interesuje i go nie rozumiesz to czego się wtrącasz?

    Wyluzuj.
    Znowu okres masz?

  • 9. Data: 2008-02-21 13:59:36
    Od: "tract" <t...@g...pl>

    Fajnie, ze koledzy sobie podyskutowali, ale odpowiedzi nadal brak :(
    Dziwne tylko to, ze tyle ludzi kupilo mieszkania, a nikt sie tym nie
    interesuje...

    Ciagle czekam... :)

    Pozdrawiam,
    Tract

  • 10. Data: 2008-02-21 14:43:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    tract pisze:
    > Fajnie, ze koledzy sobie podyskutowali, ale odpowiedzi nadal brak :(
    > Dziwne tylko to, ze tyle ludzi kupilo mieszkania, a nikt sie tym nie
    > interesuje...
    >
    > Ciagle czekam... :)

    W ustawie jest napisane że trzeba być zameldowanym w danym miejscu. Nie
    ma dodatkowych warunków, więc nikt nie może żądać ich spełnienia.
    Przepis jest dośc prosty w tym zakresie.

    Może nikt się nie interesuje problemem bo nie ma problemu?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813